Tack för dina fina ord!
Så bakslaget lade sig fint som det brukar, allt går exakt enl. manualen om man säger.
En regel som brukar gälla. Ju ledsnare läggningar desto mera och roligare skratt till go natt behövs. Man gör MINST 10 min med massa skratt utanför rummet. Längre om så kräves.
Sen är mitt förslag att rummet är redan mörklagt allt är klart. Flyg in med massa skratt och skog. PANG lägg och gå med ramsan. Där har du en läggning på 10 SEK. Att man inte somnar på 2 min är det nog nästan inget barn som gör. Utan själva läggningen skall ta 2 min MAX, min tog upp till typ 3 års ålder aldrig längre än typ 10 sek. Ju längre läggning, desto mera utrymme för frågor och krångel. Så kort, POFF ner i sängen. Inget utrymme för något tvivel.
SEN, kan man få reaktioner, dessa hör till kuren, inget konstigt.
Ang. tidig morgon, jag anser att vaknar man så tidigt som timme innan morgon, GÖR INGENTING, för på natten händer INGENTING. Behöver hon lugnas skall man ju så klart göra detta, men lite snack för sig själv och en och annan skönsång kan man bjuda på. Pappa får smyga bättre är mitt råd.
Att ha jobbiga läggningar kan ta någon månad innan det lägger sig, det är inget konstigt eller ovanligt. Man fortsätter jätteglatt och visa att sängen är skön, kul och mysig. 8)