Bara lite bakgrundsinfo om oss!
Nåja, till saken. Jag började läsa Barnaboken innan förlossningen och har anammat många av AW:s tankar och teorier ur den, bl a att ta upp och mata tidigt och vagningen. Vilket har gjort att vi har det mkt lugnt och skönt hemma hos oss. Sonen skriker i princip aldrig om han inte råkar få ont i magen och då gnyr han mest.
Vagningen funkar ju SÅ bra!
När andra ska passa honom någon liten stund så tycker jag att det är jättejobbigt det här med att få andra att vagna på samma sätt. De vill gärna skaka vagnen i sidled och han blir alldeles vansinnig av det.
När jag visar hur jag vill att de ska dra vagnen så tittar de på mig som om jag vore knäpp och får heller inte till knycken - med dåligt resultat som följd förstås.
Ibland somnar han förstås alldeles själv utan att vagnas. (Kan förresten passa på att tipsa om en bra grej nattetid! Jag lägger en värmedyna på 1:an i vagnen och när jag sedan lägger ned honom efter amning och rapning så smäller han av direkt utan att vagnen behöver dras.
Det här gör att jag hellre avstår från att lämna bort honom som det är nu. Hur är är det för er? Blir ni ifrågasatta när ni vagnar?