partynätter

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ellen05

partynätter

Inlägg av ellen05 »

Hej.

Min tjej (snart 6 månader) är kurad och nätterna har fungerat bra. Men nu i ca 2 veckors tid har hon vaknat upp nångång mellan 4 och 5. Hon gråter inte utan hon ligger och jollrar och leker och hon är så förtjust. Ofta svänger hon på sig, så hon har huvudet i fotändan och lägger sig ovanpå täcket, eller svänger sig på rygg tvärs över sängen eller nåt liknade. Mycket gymnastik här alltså!

Nåja jag har avvaktat. Hon är nöjd i princip hela tiden. OK var är problemet undrar ni nu. JO hon kan ligga vaken i 1,5h - 2h. Jag tror att hon slumrar till små stunder - men hon sover inte alls djupt. Några gånger mär jag trott att hon sovit i 10min och jag skall gå in o lägga täcke på henne vaknar hon av minsta lilla. Jag har nu skruvat upp värmen lite så att jag inte behöver gå in och lägga på täcket eftersom det gör att det tar ännu längre för henen att somna om. Vi har morgon 7.30 och då sover hon oftast mycket djupt, men det är klart så som hon hållit party på natten!!

Men hur skall jag hantera detta? I början tänkte jag att detta går över fort - men nu har det ju hållit på i över två veckor.
kattis73
Kontakt:

Inlägg av kattis73 »

Fortsätt som ni gör, det kommer att passera! Vi hade vargtimmestrul i nån månad, och nu har det börjat på nytt. Är hon bara nöjd och dessutom somnar om så är det bara att göra ingenting, stoppa i öronproppar och vänta på bättre tider. :P
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Kajsa30

Inlägg av Kajsa30 »

Hej!
Min tjej som är 6 månader har också hållt på sådär. I över en månad höll hon på och vaknade varje natt och låg och skojade \:D/ , hon kunde hålla på i 1-1.5 timme. Det hjälpte absolut inte att ramsa utan vi bara ignorerade och stoppade in öronproppar. Nu funkar det bättre men ibland har hon återfall, hoppas på att det ska försvinna så småningom.
kram
mamma till pojke-01, flicka-03 och flicka-050820 kurad vid 4 m?nader
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"