Ni som lämnar och hämtar på dagis

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
pia-lotta

Ni som lämnar och hämtar på dagis

Inlägg av pia-lotta »

Hej!

Hoppas det finns någon som kan tipsa mig om ett bra schema som passar dagis lämna och hämta tider. :D :D

Efter 6 veckor hemma börjar nu vår äldsta dotter på dagis igen medans jag är hemma med vår 6 veckors tjej. På dagis gäller tiderna 9 och 15 för hämtning och lämning. Hur jag än vrider och vänder så får jag inte till något bra schema som passar dessa tider. Jag tror jag läst varenda schemaförslag som finns på forumet :D 8)

Hon följer oftast 2+2 bra och inatt sov hon över nattmålet första gången.
Kl 9.00 går jag oftast hem igen efter jag har lämnat, det tar 2 minuter.
Kl 15.00 hämtar jag dottern och vill gärna vara ute ett tag.
Jag får inte lämna tidigare men att hämta tidigare går bra. De sover 12-13.30 och äter mellis 14.00.

Orkar en 2-månaders med att endast sova 45-minuter på fm, 1.5 mitt på dagen och 2 tim på em?

Finns det föräldrar här som har barn på dagis med samma tider som kan tipsa mig om förslag eller bara någon som inte har låst fast ögonen och inte ser klart längre 8) .

Tar tacksamt mot alla ideer och förlslag och hoppas ingen hackar sidan igen under tiden :evil: :evil:

/pia-lotta
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
Nani

Inlägg av Nani »

HEJ!

Jag har inget riktigt svar men vill bara tipsa om min 12-veckors pojkes schema. Det är inte enligt "boken" men passar bra för oss. Min stora pojke får också gå 9-15 men jag hämtar honom 14.
07 vaknar, 09 sover i vagnen till dagis 09,30 vaknar själv vill INTE somna om hur mycket man än blir dragen i vagnen..så jag har gett med mig där eftersom han orkar med två timmar till utan att bli gnällig 11.30 sover middag till 15 så vid 14 packar jag ner bebisen i vagnen och då kan storebror och jag leka ute i en timme före bebisen vaknar, då går vi hem och äter mellanmål. Sen är han vaken till 16.30, sover till 17.30 och sedan sover han natt 20-07.
Det här schemat kanske verkar helt uppåt väggarna men det funkar faktiskt fantastiskt för alla parter. Jag gjorde så att jag följde honom och hans tider i en vecka när han var 8 veckor och så fick jag ihop det här.

Jag vet att det inte var riktigt svar på din fråga men det kanske kan ge nån inspiration!!
mamma till tv? fina pojkar -03 och -05
pia-lotta

Inlägg av pia-lotta »

Tack för svaret!
Sover han 3,5 i sträck? Vilken sjusovare :D

/Pia-Lotta
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Jag vill VERKLIGEN inte stöta mig med dig på något vis :shock: men varför ska hon gå på dagis när du ändå är hemma?
Hon är ju bara drygt 2 år, skulle det inte funka att hon fick vara hemma med er?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"