Är detta ett bra schema för 9 månaders

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kiralves

Är detta ett bra schema för 9 månaders

Inlägg av Kiralves »

uppvaknande 08:00 då ammar jag direkt och sedan äter tvillingarna gröt
10:00-10:45 sovlur
11:30 lunch
13:30-15:00 sovlur
16:00 mellanmål
18:00 Middag
19:00 bus, lek, bad, sång
20:00 sov för natten

är det för myckt sömn, ena killen har lite problem att sova mer än en timme på eftermiddagen, men den andre sover bra
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

Hej!

Små niomånaders typer behöver ca 14 timmars sömn per dygn. Ditt schema borde alltså vara perfekt. Vi har lite liknande schema åt vår kille på 10 månader. Han är uppe två timmar på morgonen. Sen tar han en lur på 45 min (kl 9.30-10.15). Hans middagssömn omfattar två timmar och infaller kl 13-15.
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Kiralves

Hur ofta byter man schema, när vet man att det är

Inlägg av Kiralves »

När ska man byta schema?
Kira
Lisa S

Inlägg av Lisa S »

Min dotter "sa till" ganska ordentligt när det var dags att byta schema, hon vaknade tidigt på morgnarna och sov inte lurarna så bra. Vi tog då bort en eftermiddagslur som hon hade, och då blev det såhär:

07:30 Vaknar, äter välling, kläs
08:00-10:00 Ensamlek (då hon brukar sova också, mellan 20 och 45 min, denna lur tar hon sig själv, jag gör absolut ingenting)
11:30 Purémål
12:30-14:30 Eftermiddagslur
15:00 Gröt
17:30 Middag
18:30 Bad, lek, skratt
19:15 Välling, nattslurk
19:30 Sova natt

Möjligen kommer ert nästa steg bli att korta ner långa luren på dagen en halvtimme, men jag tror att de kommer att säga till. Troligtvis är det redan dags för den ena av era killar! Jag skulle dock bara korta en halvtimme till att börja med, låta det sätta sig i minst fem dagar innan jag kortade mer, om han fortfarande vaknar efter bara en timme.

Sover de fortfarande långa luren i vagn? Vi fick ta in flickan till sängen kring nio månader, då hade hon nog vuxit ur det. Väl i spjälsäng sov hon mycket mycket bättre!

Lycka till!
Lisa
Kiralves

schema

Inlägg av Kiralves »

Den ene killen vaknar oftast efter en timme på eftermiddagarna, så kanske ska jag prova att korta honom. De sover aldrig i vagnen , bara om jag går ute med dem. ska fösöka ha dem ute mer igen snön är inte så besvärlig nu och det är inte så halt, eftermiddags luren kan de ta när jag prommenerar.
båda sov jättebra hela natten, från 20:00 till 08:00 bara den ene vaknade en gång, täcket hade fallit av, mn han somnade snabbt igen.

tack för tipset
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"