barn nummer två, lilla Maja är nu 2 veckor gammal.
Vi njuter så mycket det bara går denna första dyrbara tid, vilken skillnad när man gjort det en gång känner jag direkt. Den fumliga nybörjar mamman som lilla O hade är som bortblåst (i princip
Givetvis slingrar det lite för oss också - liksom för alla - men jag vet ju att det kommer slingra ibland på väg mot målet, så jag tar det med ro.
Lilla M är en riktig tröttmössa, vi kämpar med vakentiden för att hon ska samla på sig några vaken timmar alls dagtid. Eller det är svårt att väcka henne överhuvudtaget ska tilläggas, det gamla tricket klä av skiter hon högaktningsfullt i och trynar vidare. Gulle
Vi har inte brytt oss om nåt schema än, utan jag antecknar tider, styr lite varsamt när jag ser att vakentiden håller på att bli för kort. Annars mest mat vid första pip och massor med gos, skötning och umgänge.
En först ökning på ingång har vi känt av i natt då det åts 22, 12, följt av 02 och 06. Men tuttarna är piggare denna gång än med lilla O så vi tar detta med ro med. Det går ju över.
Så jag tänkte i denna tråd skriva lite om hur vi har det, funderingar och kanske om skillnaderna att få barn i Sverige och i Nya Zeeland där vi nu bor. Följ med om ni har lust. Självklart ber jag om hjälp när det krisar, och det kommer det göra vad det lider.
kram på er från Tin