Kamelmjölk

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Kamelmjölk

Inlägg av TorsMamma »

=D> :mrgreen: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Jo förresten en intressant sak som hände är att Petite Soeur slutat att lukta surt när hon sovit och blivit svettig. jag läste på en annan blogg om två amerikanska pojkar med autism som jämt luktade våt hund när de sovit och blivit svettiga. Detta hade försvunnit just med kamelmjölken...Vet inte om det råkade vara en tillfällighet men jag slogs av att hon slutat att lukta så fast jag ammar henne mkt mer nu är för några dagar sedan... :shock: :D

Ang Bebispojken så kan jag iofs säga att han tyckte mjölken var smarrig både som smoothie och ren. Vilket ju underlättar. :mrgreen:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:mrgreen: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Lite utvärdering. Ganska förvirrande. :?

Bebispojken har fått en liten boost i talet och kognitionen meeeeeen han har fått tillbaka sina eksem... ](*,) och så har han blivit avsevärt tröttare. Sover 13 Tim på natten och en timmes tupplur på dagen... Det går inte. [-X Vi gör avbrott på kamelmjölken för hans del.

Petite Soeur däremot frodas och forts att lukta hur gott som helst! :D hon har fått en riktigt bra skjuts och förstår saker och ting myyyyycket bättre! :P
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Bra för den ena men synd för den andra. Tror inte att din son faktiskt tål casein eller mjölkprotein, inte ens från Kamel. Han som är så jättekänslig.

Var snäll med kosten ett tag nu så hans stackars kropp får vila som den verkar behöva.

Kram! :heart:
Tor 2006

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Det är en sak som jag tycker är konstig. Kanske ngn kan förklara. När min pojke dricker mjölk, vilken mjölk som helst som det verkar så får han efter ngn dag ett eksem- ALLTID på samma ställe. ALLTID. Därefter så sprider det sig över kroppen.

Men när vi gjorde pricktest med mjölk på armen visade den INGET. :shock: :-s

Varför tror ni det blir så? Borde inte hans hud reagera på den där prickgrejen med mjölk? Ngn som kan?
TorsMamma skrev:Tror inte att din son faktiskt tål casein eller mjölkprotein, inte ens från Kamel.
Mnja, alltså casien/mjölkprotein-problematiken härrör framförallt fr caseomorpfinerna men det bildas inte av kamelmjölk, det var väl därför han fungerade bra på det men hans hud visar reaktion.En vanlig allergireaktion alltså...Jag förstår att det triggar immunförsvaret hos gossen så vi ska inte belasta det mer även om det känns surt att han inte kunde få vara en av de där 40% som tål det och som blir "friska" på det. Det hade ju varit så himla skönt. Men jag förstår inte hur det inte kan påvisas med ett vanlig allergitest. Så konstigt... :-k
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

ja det är konstigt. Men du har ju tydliga bevis tycker jag. Men jag håller med dig, många brukar ju visa positivt på pricktest. :cry: :?
Tor 2006

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"