Är bara så otroligt förvirrad, och vansinnigt trött. Försöker göra allt så rätt, jag VET hur jag ska göra, egentligen.. Men ändå blir allting så otroligt fel, hela tiden. Eller, nästan hela tiden..
Dagarna börjar bra, jag lyckas svara rätt på rätt ställen, barnen är nöjda och belåtna, vi kommer iväg till dagis utan krångel. (vilket innefattar en promenad på 1km och nga minuters bussfärd på det)
På eftermiddagen lyckas jag fortfarande med att bemöta både protester mot bussfärd och promenad (dumma pappas bil, gå sönder JUST nu!)
Sen kommer kvällen.. bolibompa slut, kvällsmat serveras. Nu brister jag. totalt.
Allt jag lyckats med under dagen, klarar jag helt enkelt inte av längre.Barnen leker att mackan är racerbil, istället för att äta ordentligt. jag upprepar sjuttioelva ggr att man inte leker med maten, utan äter den. Fullständigt meningslöst.
Treåringen behöver duscha innan ssängående, hon får i uppdrag att göra sig iordning. istället rusar hon runt och kastar storebrors tröja omkring sig..
Storebror har i uppgift att borsta tänderna, men flamsar och leker istället..
Jag fullständigt rasar. Blir helt crasy, gapar, ryter, och är tillslut tvungen att bege mig ut för att hämta andan. Efteråt ångrar jag mig. massor. och skäms.
Jag har ju klarat hela dagen galant... Varför brister det nu? Är jag knäpp, som inte klara av det här, jag är ju väl införstådd med barnabok och allting..
Fattar ingenting.
just nu ligger femåringen på soffan, treåringen envisas med att hoppa i hans säng när han ligger där, så dom kan inte lägga sig samtidigt.
Hjälp mig, snälla ni! Ge mig råd, massor, hur jag ska kunna behålla lugnet HELA dagen, och inte bara morgon och eftermiddag..
Jag vill ge mina barn en trygg och harmonisk hemmiljö, och det går inte med en mamma som fullkomligt tappar humör och självkontroll..
Så please, hjälp mig reda ut det här...
Tack för att ni tog er tid att läsa.. och tack för eventuella svar..