Känns som jag bedrivit 5mm idag...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lovis

Känns som jag bedrivit 5mm idag...

Inlägg av Lovis »

Hej! :D

Min lilla har varit förkyld och har sovit dåligt på dagarna den senaste veckan. Våra rutiner har kommit lite ur spel..hon är 6 månader och vant "Barnaboksbarn" med ramsning och allt.
Idag har hon vaknat för tidigt på sina lurar och jag har ramsat och ramsat..
Har varit inne på tidigare trådar och läst och lärt om.
AW har svarat på liknande problem på en annan tråd;
* Ramsa
* Ingen störande trafik
* Ta inte upp henne utan låt henne klara av detta själv som hon gjort så många gånger förut. Hon är en stor tjej nu!

Hon har gråtit och jag har ramsat.
Trodde jag kunde det här men idag känns det som jag har kört 5 mm (hua!) fast med ramsning istället för att gå in. Till slut lugnade hon sig men jag har hela huset fullt med vargar.... :(

Har jag missat nå´t?? Peppning please!

Kram
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Pepp, pepp, pepp!!! :D

Bort med de där varg-uslingarna!

Du gör som du ska, och det är en ofantligt stor skillnad på 5 mm och detta! Fast det vet du ju! Egentligen! :wink:

Hon kommer förstå detta.

Hur har du det med schemat? Det kanske behöver justeras?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lovis

Inlägg av Lovis »

Tack igen Anna för pepp!! :heart:
Schemat är justerat rätt så nyss och satte sig nog inte riktigt innan förkylningen bröt ut. Hoppas det ska rätta sig till. Eller, det ska det ju!
Det är nog det att jag har haft en lite "låg" dag, dels eftersom jag grubblar redan nu och överhuvudtaget är ensam i mina tankar om att vilja vara hemma med mitt barn i några år istället för att lämna henne på dagis. De flesta verkar vilja lämna vid 1 ½ år. Det är minst ett år kvar, ändå grubblar jag!! :roll:
Min man håller absolut med mig men undrar hur det skulle gå ekonomiskt...han vill gääärna fortsätta åka på skidsemester till Italien, nu tillsammans med vårt barn! Och så får jag ingen pension...bla, bla...
Jaa du, min älskade make...
Jag håller på och läser Mommoboken och den vill han läsa efter mig, hoppas den kan påverka honom mer än jag kan!
Vid lunch fick jag höra Malin Alfvén på radion och då blev jag så arg så jag glömde äta lunch! Satt istället och mailade till Sveriges Radio..

Oj, nu fick du vara hobbypsykolog igen!
Tack än en gång för peppningen!

Kram Malin

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Klart det rättar sig till!! :D :D :D

Du gör SÅ rätt, som vill stanna hemma så länge!
Visst förlorar man kanske i pension, men dit är det väl ändå länge än!

Det svåra är väl att överleva vägen dit, så att säga.
Men visst kan man dra in på saker, jag har ju själv gjort det!
Ångrar inte en minut av mina nästan 5 år hemma!
Helt fantastiskt att kunna ge sina barn en sådan start! :D
Du kommer inte ångra det heller, om du tar beslutet, jag lovar!
Och du fick ju hur mycket pepping som helst i den tråden, eller hur! :D

Du är ju inte ensam i dina tankar, vi är ju här!
Jag kände mig rätt ensam, just med tanke på "alla" runt omkring mig som började efter 1 - 1,5 år.
Men en annan mamma i föräldragruppen har varit hemma nästan lika mycket som jag, trots att hon inte är Barnaboksmamma!
Det var skönt att ha henne i alla fall. Och du bor ju i Borås, visst måste det finnas fler hemma-mammor än du?? Det gäller bara att hitta dom. :)

Innan jag läste Barnaboken trodde jag definitivt jag skulle vara hemma bara 1 år, max 1,5, men allt eftersom jag satte mig in i boken, ju mer förstod jag hur viktigt detta var för barnen!

Malin Alfvén verkar ju inte ha "alla hästar inne i stallet" så att säga :twisted: :twisted: :twisted: Herregud så mycket skit det kommer ur henne, och hon ska vara barnpsykolog!!?? :twisted:
Bra att du mailade!

kram anna
Lovis

Inlägg av Lovis »

Tack igen Anna! :D
Hör av dig någon gång om du har vägarna förbi Gånghester så bjuder jag på kaffe!

Kram Malin

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tackar, tackar! :lol:

kram anna
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Kan hjälpa att tänka att man håller "vargar" som Malin Alfven borta på nätterna när man vakar!! :lol: :lol: :lol:
Herregud vilka åsikter människan har, säger jag bara! Trodde jag skulle få tuppjuck när jag läste hennes svar på föräldrars problem i tidningen "Vi föräldrar"! Barnpsykolog, jo jag tackar för barnpsykologer som hon! Bah!

Å andra sidan, det är ju dessa teorier som lärs ut på bvc, om jag har försått rätt? (Vi har inget liknande system här i NY) Inte konstigt att var och varannan unge har kolik, mjölkallergi, sömnproblem i Norden! (Det finns inte alls liknande diskussioner här borta by the way....) Senast hade jag en livlig diskussion med en finsk pappa som ansåg att vi försör vår sons hjärnkapacitet eftersom vi inte låter honom "ta sin egen sömn". Detta eftersom bvc berättat att det har gjorts undersökningar som bevisat att barns hjärnutveckling hämmas om man inför rutiner för tidigt!!! WHAT???!!!!! Och dessutom hade bvc också sagt att rutiner inte kan läras ett barn före 1 års ålder. Var får dom allting ifrån?! (Skall tilläggas att ifrågavarande pappas 18 månaders tjej fortfarande inte sover som folk vare sig dagstid eller nattetid, och får stora spelet så fort mamma eller pappa inte finns till hands. Systemet verkar ju fungera för dem, så...)

Konstigt förresten hur det är föräldrar med diverse problem som är de första att kritisera ens metoder!
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"