Har avslutat natt 1 och snart dag 1....inget gick enligt boken direkt. Jag har skrivit tidigare och hade en strategi där sonen som vanligt skulle få somna på egen hand på rygg, och att buffning etc skulle användas när han vaknade på natten och ville ha mat.
Nu gick det ju bra fram tills att han vaknade till på natten och jag skulle buffa. Han bara hatade det. Han skrek och skrek, ville inte ligga still och huvudet skulle då f-n inte ligga till höger utan vänster, han ville se vem det var som trakasserade honom och det var helt enkelt en cirkus utan dess like. 1,5 timmar senare lugnade han sig äntligen och somnade och jag kunde sätta mig med värkande rygg i köket och fundera vad som gick fel?!
Jag tyckte att jag hade min attityd av självklarhet, jag var helt inne i buffandet etc, men han ville inte riktigt köpa denna nymodighet
Vad gör jag för fel?! Eller kan det bli så här?! Vid fm-vilan ville han definitivt inte buffas, så vi la honom på rygg i vagnen och där somnade han utan problem. Likadant de övriga tupplurarna.
Och hungrig är han som aldrig förr, speciellt på morgonen. Men det är klart, han har ju tidigare ätit sig igenom nätterna...
Hälsningar från Hönsmamma som laddar för natt 2, och nu förser maken med öronproppar 8) !