Vargtimmefrågor igen! :-)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

Vargtimmefrågor igen! :-)

Inlägg av JH »

Nu är jag här med lite frågor angående vargtimmen igen! :?

Vi hade ju en jättejobbig vargtimme när vi kom tillbaka från julfirande i Skåne(där vi hade vagnat henne alldeles för mycket för att inte störa andra :oops:). Natten efter gick det MYCKET bättre och det är fortfarande bättre än förut, men:

Hon vaknar 45 min-1 timme före hon ska. Först ligger hon och jollrar och pratar i mellan 15-30 min (vilket är nåt helt nytt!! :D ) Men sen blir hon plötsligt jättearg/ledsen och börjar skrika. Då ramsar jag, men det hjälper väldigt lite :( Hon lugnar sig lite, men sen blir hon arg igen och hon har ALDRIG somnat om. Har ett par nätter tagit upp henne kl 06 istället för 06.30 för att vi inte har orkat höra på det mer och tycker synd om henne. Hon är sällan pigg, utan hon ligger ner och ibland gör hon "tröttljud". Hon blir alltid JÄTTEglad när vi tänder och säger GODMORGON med våra gladaste röster :D då skrattar hon och ser helt tokig ut av glädje :D

Ska jag kanske ramsa vid första pip, även om hon inte är ledsen från början? Jag vill ju gärna att både hon och vi ska få sova längre än till 05.30....
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
kokos

Inlägg av kokos »

Ja jag skulle testa att ramsa vid första pipet. Vi körde en höööög och glad ramsa x4 vid första pipet och då blev det helt tyst! Bara för att påminna om att det är natt. Ibland vaknar vår plutt fortfarande och ligger och pratar men nu för tiden somnar han om utan att vi gör nåt oftast, men i början var vi tvungna att köra ramsning.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, kokos :D

Det står en del om just detta i Tips på vägen.

Ibland får man ge svar innan frågan ställts :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"