Vi kommer ju att ha tre bilbarnstolar och vagn och hund. Så min undran är vad ni andra med många i bilen har för bil. Vi kikar runt lite på minibussar, men vill ju inte slösa pengar på en dyr bil.
De flesta vi hittat begagnade är chrysler voyager, ngn med erfarenhet, för och nackdelar?
Åsa
Bilmodell?
Bilmodell?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Vi har en Seat Alhambra (samma lika som VW Sharan och Ford.. ja vad heter den nu?) Jag är supernöjd med den. Den är rymlig och bra, med tre riktiga stolar i bak ist för en "soffa". Det ger betydligt med plats för bilstolarna och väljer man att ha en stol fram och två i baksätet så sitter man som vuxen bra mellan barnstolarna också.
Med end. 5 platser imornterade är det dessutom BRA lastutrymme, man kan lätt "köra" in barnvagnen, och dessutom ha ba med plats på sidan om. Ni som ska ha flera vagnar kan nog ställa in båda på höjden och ändå ha plats över.
Bensin drar den men fullt överkomligt. Stadskörning strax över litern (ca 1,1) och på långkörning har vi fått ned vår i ca 0,75 (vanligast dock strax över 0,8).
I de nyare modellerna av Sharan fins dessutom vändbara säten även i bak vilket gör att man montera bilstolen (alt använda sig av de integrerade som vissa av bilarna har) framåt och sen vända på stolen, då kan de ju sitta bakåtvända långre än i ett vanligt baksäte
Ja jag är i alla fal jättenöjd med våran och ger den många plus
Med end. 5 platser imornterade är det dessutom BRA lastutrymme, man kan lätt "köra" in barnvagnen, och dessutom ha ba med plats på sidan om. Ni som ska ha flera vagnar kan nog ställa in båda på höjden och ändå ha plats över.
Bensin drar den men fullt överkomligt. Stadskörning strax över litern (ca 1,1) och på långkörning har vi fått ned vår i ca 0,75 (vanligast dock strax över 0,8).
I de nyare modellerna av Sharan fins dessutom vändbara säten även i bak vilket gör att man montera bilstolen (alt använda sig av de integrerade som vissa av bilarna har) framåt och sen vända på stolen, då kan de ju sitta bakåtvända långre än i ett vanligt baksäte
Ja jag är i alla fal jättenöjd med våran och ger den många plus
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
-
Gäst
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
Vi har en opel vectra-05, och den är faktiskt helt ok för att vara en "vanlig kombi". vi får lätt in en vanlig bilbarnstol modell större och två små babyskydd i baksätet, bekymmret kommer ju eg när alla tre ska ha en varsin stor stol.två bakåtvända brevid varandra funkar, men kan bli bökigt att få fast tre, men det går. lastutrymmet är bra vi får in en dubbelvagn modell tidigt nittiotal plus matkassar så det är bra med rum i den. med en nyare modell på vagn får du säkert även in hunden.
opel har även en typ minibuss, nu kommer jag inte ihåg namnet på den som sista raden säten kunde fällas ned i golvet och mitten sätet i "vanliga" baksätet kunde plockas bort för bättre komfort för barnstolarna lastutrymmet blev tyvärr inte det bästa om man ska ha både vagn och hund i bilen men jag kan varmt rekommendera vectran
opel har även en typ minibuss, nu kommer jag inte ihåg namnet på den som sista raden säten kunde fällas ned i golvet och mitten sätet i "vanliga" baksätet kunde plockas bort för bättre komfort för barnstolarna lastutrymmet blev tyvärr inte det bästa om man ska ha både vagn och hund i bilen men jag kan varmt rekommendera vectran
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Hej
vi har en "Mitsubishi Grandis". Den modellen kom 2004. Vi älskar den! Den är rymlig, man kan sitta 7st om man vill. De 2 sätena längst bak fäller man ned i golvet, man kan också montera ut dem och få ett jätte utrymme där bak. Utrymmet är stort även om man låter sätena vikas ned i golvet. Det är vanliga dörrar vilket vi gillar, alltså ingen skjutdörr därbak. Den är relativt billig om man jämför med andra modeller i samma storleksklass. Man kan välja separata stolar där bak eller soffa och en stol, tror jag att det är. Det som är så härligt är att den är stor och rymlig men ingen buss.
Kan verkligen rekommendera den!

vi har en "Mitsubishi Grandis". Den modellen kom 2004. Vi älskar den! Den är rymlig, man kan sitta 7st om man vill. De 2 sätena längst bak fäller man ned i golvet, man kan också montera ut dem och få ett jätte utrymme där bak. Utrymmet är stort även om man låter sätena vikas ned i golvet. Det är vanliga dörrar vilket vi gillar, alltså ingen skjutdörr därbak. Den är relativt billig om man jämför med andra modeller i samma storleksklass. Man kan välja separata stolar där bak eller soffa och en stol, tror jag att det är. Det som är så härligt är att den är stor och rymlig men ingen buss.
Kan verkligen rekommendera den!