Det har varit en otrolig kämpig period här hemma den senaste månaden. Det började ganska precis på 7-månadersdagen och har i princip fortsatt sedan dess. Jag har fått många bra tips och läst in mig på 8-månaders ångesten också.
Dagssovningarna har alltså varit rena rama mardrömmen. Det längsta passet mitt på dagen har blivit det kortaste. Där hon vanligen sov i 1,5 timme så sov hon 30 minuter och skrek resterande tid....ramsan har bara blivit en katalysator för skrik....I vagnen däremot vid "sista läggningen" har hon somnat med en suck innan vi ens hunnit utanför dörren.
Jag var så trött en dag att jag tänkte att om jag så ska gå HELA dagen så ska ungen sova. Och sova gjorde hon. Alla tre läggningar tiden ut......och där trampade jag runt tröttare än någonsin....Nu är jag fast i vagnträsket.
Jag lägger henne ibland på magen i vagnen om jag märker att hon har svårt att somna vilket gör att jag inte kan ha henne fastspänd. Det gör att hon ibland vid skarvar reser sig upp och sticker ut huvudet. Är jag inte snabb där så är jag rädd för att hon ska ramlar ur vagnen. På de kortare sovningarna halvsitter hon och då kan jag ha henne fastspänd men jag skulle naturligtvis vilja ha henne liggandes på magen alla lurar.
Nu står jag där igen och vill börja lägga henne inne. Orkar inte vara ute och gå så länge på dagarna. Någonstans finns det naturligtvis en rädsla inom mig att det kommer att bli jobbigt igen och jag vet ju att det inte är till någon fördel för någon.
Jag behöver helt enkelt jobba upp mitt självförtroende igen och tro på det jag gör.
Ville bara bubbla av mig lite till er som vet hur det kan kännas och är duktig med det där att ge konstruktiva tips.
Hälsningar
T