Storasyster väcker lillebror!

Skriv svar
lilla mia
Inlägg: 675
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 20:41
Ort: Västerås

Storasyster väcker lillebror!

Inlägg av lilla mia »

Hej!

Vi har Selma 4 år och Elias 2 år i samma sovrum. Detta har fungerat gnisselfritt fram till för ca 3 veckor sedan. Selma har nu varje morgon börjat vakna kl 05.30 och går upp och kissar. Fumlar i mörkret tar sig ut på toaletten och går sen tillbaka. Hon skulle säkert somna om själv och gör det ibland också men Elias vaknar alltid och somnar inte om. Han gnyr och gnäller och undrar om det inte är morgon. 06.30 går vi upp på vardagar och kl 07 annars. Detta resulterar i att båda dem små är vakna från 05.30 samt föräldrarna. Vi gör inte morgon förän tiden är inne men han somnar inte om.
I helgen var Selma upp redan kl 05 och då fick hon lägga sig hos oss vilket resulterade i att Elias sov till vi väckte 07! Som det ska vara! :)

Jag har sen en vecka tillbaka börjat ta upp henne när hon sover och kissa henne vid 22-23 när vi lägger oss. Hon kissar men vaknar ändå vid halv sex och ska kissa igen dem allra flesta mornar. Annars vaknar hon av nån annan anledning och tassar upp varpå lillebror vaknar och mamma blir arg som ett bi!!! :(

Ska vi fundera på att ge dem egna rum? Finns nån annan lösning?

Hälsningar Maria
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!

- Efter regn kommer solsken! -
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: Storasyster väcker lillebror!

Inlägg av miniz »

Om inte ramsan biter pà lillebror sà är det ju tràkigt.

Här har vi ocksà haft en natt-morgon vandrare som màste pinka.
En kväll lovade pappan att hon inte skulle kissa i sängen och hon stannande i sängen och vanan, ovanan, försvann.

Jag törs inte lova nàgot sàdant, men kanske ni kan ta en prat om att man kan bara somna om, för kisset stannar kvar helt till det blir morgon. (Om det skulle bli en olycka tar man hand om det dà, man kan till exempel tycka att kisset är busigt som smet iväg eller nàgot annat sà inte hon fàr skulden för att kisset hamnade i sängen.) :D

Ofta är det bara en ovana att stiga upp och pinka, jag hamnar ocksà i fällan ibland och fàar ta mig själv i nacken och styra upp det.

Om det hàller i sig och lillebror vaknar hade jag nog sett efter andra svar, som att sära pà dem ett tag.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"