Lugn i stormen, ingen ko på isen. Det kan ha varit ett bakslag där dottern frågar ska det verkligen vara så här???
Kanske börjar hon känna av sin ökning på sömnkontot nattetid och tycker att på dagslurarna behöver man väl ändå inte sova? Men du vet ju att hon behöver allt det där i alla fall. Jag håller nog med pappan, men inte att hon är trög kanske
Du ska fortsätta kuren som du gjort hittills, en gång är ingen gång. Läs lite mer i boken på säkerheten så botar du överkoncentrationen.
En solfjäder i 1-2 minuter är INTE lång tid!
Tänk förutsättningar för att sova gott!
Sova måste man göra själv, om det inte sovs varje minut var inte så noga bara man har förutsättningarna!
Ledsen
Arg
Mycket ledsen
Nyckeln är att LYSSNA! Hur låter gråten? Är liten verkligen ledsen eller bara arg? Jag brukar ramsa lugnt, högt och tryggt och räkna till 100. hur låter gråten/frågorna där emellen? Stegras det eller mattas det av? Under den tiden märker jag om jag behöver ramsa igen osv. Grejen är att låte det gå längre tid av icke-verktygande innan man sätter igång med nästa batteri om du hänger med. Ramsar jag under ex 30 sekunder så låt det gå minst 40 innan du börjar med nästa omgång. Liten måste få en chans att lugna sig mellan varven och ta till sig svaren från dig.
Alltså is i magen inför natten, ramsa betryggande men gå in om det blir KRIS -hos barnet inte hos föräldern!