Schemaändring - utvärdering

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Pia Pojkmamma

Schemaändring - utvärdering

Inlägg av Pia Pojkmamma »

Ska försöka skriva ett inlägg med en hjälpreda som nyss lärt sig stå utan stöd och som just nu balanserar på databordet... 8) :D

Lillplutten blir snart 10-månader. Vi har tänkt dra ner på antalet sovtimmar till 14. Han gillar lååång middagssömn. Därför tänkte vi behålla 2 timmar på eftermiddagen. Förmiddagspasset har vi kortat till 20 min (tidigare 45 min).

Dags för utvärdering: Har hållit det nya schemat drygt en vecka. Plutten vill inte alls vakna efter 20 min. Har dessutom varit lite kingig på dagarna. Är det för tidigt att korta förmiddagsluren till 20 min? Den ska ju bort om drygt två månader då unge herren fyller 1 år.

Nu slickas det alldeles förfärligt på dataskärmen. Bäst att stänga :shock:

Tacksam för svar!
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D En vecka, tio dar kan göra all skillnad. Ge honom tillbaka de 45 min tycker jag, nu har du ju "försökt" i en hel vecka och måste konstatera att det tydligen var lite för tidigt.

Det är inte säkert att 20min-luren försvinner bara för att han blir ett år heller. Den kommer han antagligen att ta sig åtminstone varannan dag ett bra tag till, kanske varje. Men den dagen den fröjden (som han då komemr att sköta själv, under ensamleken!) :lol:

Långa luren kan han verkligen behålla. Skönt för er alla. Möjligen kan man ju skjuta fram den en kvart, eller rentav en halvtimme, om du tycker han sover "för mycket" på fm :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

TACK ANNA! Ja, vad vore världen utan dej :?: :heart:. Ett svar av dej och så är allt solklart igen!

Vi återinförde 45-min-lur på förmiddagen och det uppskattades mycket. Nu har vi igen en livfull gosse. 8-månadersångesten börjar dra sig tillbaka och 1-årstuffisen är på intågande :D !
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"