Nu är jag åter här efter många års "gluttande" på forumet bara

Har inga direkta frågor just nu men det kommer väl. Körde SHNkur på Ida när hon var runt 10 mån., vi fick aldrig bakslag vad jag minns och vi har inte fått det än fast hon närmar sig 7 års ålder

. Hon sover ännu allt mellan 10-13 tim./natt =D> =D> Något undantag kan det väl ha blivit, men herregud vilka sköna småbarnsår vi haft vad gäller sömn
Ida blev så storasyster för 9 v. sedan till lilla Elsa. Vi är så vana med lugna nätter så det blev väldigt jobbit redan efter ett par v. med störd nattsömn... Så nu ska påbörjas SM för Elsa. Då vi aldrig fick till vagningen med Ida så kör jag på buffning i vagn från början med Elsa också, känner mig trygg i det. Attityden sitter i ryggraden

. Så idag var det då dax att börja, lagom till lunchsovningen. Hon har hittills varit ryggsovare, och har somnat i famn lr i rullande vagn... Nu lade jag ner henne, buffade några ggr och solfjäder.......hon somnade

. Gick ut på altan en sväng och hörde henne börja gnöla efter 5 min. När det ökade lite och hon låg och lyfte på huvudet så gjorde jag om samma visa och hon somnade om.
Det enda jag tycke är jobbigt med detta är att passa tider..speciellt nu under sommaren. Men att få bort 4-5 timmars kvällstrassel är värt alla scheman i världen..

Samt att jag agerat napp 2 ggr/timme minst under hela kvällarna. Nu är det ju inte alltid så, ibland sover hon hela kvällar i famn utan att vakna, men man blir ju så hundans trött i armen

. Nätterna är inget jag kommer lägga krut på, inte nu iaf. Hon sover mellan 6-8 timmar, äter en skvätt och kan sova 3-4 timmar till på det... så inga större problem där

Jag kommer att rapportera vidare här och som vanligt under resans gång kommer det säkert komma massor med frågor!