Vilket mörkläggningstyg och var köpa?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
jagvill80
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 10 maj 2012, 13:06

Vilket mörkläggningstyg och var köpa?

Inlägg av jagvill80 »

Hej! Vi håller på att fixa vår mörkläggning nu. Myggfönster (gick till en ramverkstad och de gjorde ramarna åt oss. Lika billigt som om vi köpt material själva, och inget jobb för oss - rekommenderas!!! :D ) med myggnät på ena sidan, och på andra vill jag sätta på mörkläggningstyg med kardborrband.

:?: I mörkläggningstråden berättar många vad de köpt för tyg, men jag undrar vilket som verkligen är bra, som ger totalt mörker? Och var köper jag det?

Hälsningar Nike
Mamma till Malte 2012-04-23 (och Malva 2010-03-10)
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Vilket mörkläggningstyg och var köpa?

Inlägg av TorsMamma »

Jag köpte (tror du kan läsa det i någon tråd vart) men SVART tyg skall det vara, även färgade mörkläggninstyger gör inte helt svart. Så de jag beställde från sa att då kör man med svart tyg och sen kan man sätta ett annat över om man vill ha fint.

Men det skall vara typ mörkläggningstyg för bio. KOlla de du beställer från.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Vilket mörkläggningstyg och var köpa?

Inlägg av Tetz »

Hej :D

Jag har gjort en liknande lösning till några av våra småfönster. Jag köpte billiga rullgardiner som jag satte saxen i, och sedan häftade jag fast vanligt tyg runt om för att få lite vaddering (och ett mönster som passade inredningen).

Det går nog att hitta rullgardiner begagnat om man vill få ner priset ordentligt.
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"