Jaha! Två lugna nätter på raken nu, med nattmål som nästan sovs bort...
Så jag har fått bekräftat att visst tusan var hon mätt och nöjd med dagen, men kunde ändå inte komma till ro. Så vad saknades? Det visar sig att lillan är ett av dess barn med starkt sugbehov. Jag började ana det under de där nätterna när jag plockade upp henne, la henne till bröstet, hon högg tag och somnade om direkt. Utan att äta. Släppte om det kom mjölk, jagade tag igen, släppte när det kom mjölk, skrek argt.
Jag provade ju napp i panik i slutet av den galna natten denna vecka, och lugnet lägrade sig omedelbart. Och nu har jag gett den vid insomningsögonblicket de senaste två nätterna. Hon hugger den direkt, och jag behöver vare sig buffa eller vagna. Jag smeker henne över huvudet, lägger tillrätta täcket och buffar litegrann i lilla gumpen. Det får vara sovsignal. Nu lägger jag henne klarvaken men trött till dagslurarna på samma vis. Hon kan ju ropa om hon tappar nappen strax därpå, annars somnas det tämligen omgående. Och sovs.
Jaha, så hon var ett sånt barn, som Anna beskriver i BB. Urtrött och mätt, men kunde inte komma till ro utan något i lilla sugarmunnen.

Jag antar att innan den egentliga födelsen svimmade

hon in i sömnen, men efter den egentliga födelsen måste alla behov vara tillgodosedda för att kunna somna lugnt. Så även sugbehovet.
De senaste två dagarna har lillan varit som en klocka: Sova två timmar, vara vaken en och sen vilja gå och lägga sig. Resultatet blir ju fler mål under dagen, men även fler vakentimmar. Så jag tänker att jag ska låta henne ha det så, och långsamt vandra mot längre vakenpass. Hon blir URARG!

på mamma som trugar med bröstet. Ser heläcklad och superless på mig, skriker "jag ser ju att du fattar att jag inte vill ha, så varför håller du på så här!?". Likadant om jag försöker fördröja läggningen lite, lite. Tittar på mig, gapar: "jag är trött, lägg mig har jag sagt!" En solig liten flicka för det mesta, men hon vet minsann vad hon vill
Så nu har jag hittat nyckeln till denna situation. Jag är ganska anti-napp, så det var först när min mamma föreslog det som jag kom att tänka på barnen med sugbehov.
Jag hoppas att Kattis73 snart hittar en "nyckel" till er situation. Jag är övertygad om att ni kommer att göra det!

Jag följer eran tråd också
Jag kan bara säga att jag är så tacksam för detta med "nappnyckeln". Hela jag höll på att bryta ihop, men de senaste dagarna har jag kunnat hitta till njutning
Mörkläggningsgardinerna kom upp för några dagar sedan, nu sover alla bättre