Hårt arbete

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Sarika

Hårt arbete

Inlägg av Sarika »

Idag hade vi införskaffat en ny hylla till Vilmas rum. Och när vi kom hem så var vi ju tvugna att skruva ihop den. Så vi satte oss tillsammans på mattan och tittade på beskrivningen, lade ut skruvarna i olika högar och satte så småningom igång att sätta ihop hyllan. Vi jobbade hårt!

Vilma visade var skruvarna skulle vara och så skruvade vi tillsammans. Kalle Kanin (hennes gosedjur) fick också vara med på ett hörn och skruva, handen om handen och "tack så mycket Kalle Kanin". När vi kommit halvägs så behövde "snickarna" (jag och Vilma) lite vätske påfyllning, så hon gick in till pappa i köket som idag fick laga mat själv för vi var så upptagna med hyllan, och bad om dricka. Vilket hon serverade både mig och sig själv på mattan. När vi sedan var nästan klara så insåg jag att jag hade satt två delar åt fel håll!!!!! Den här hyllan är i sektioner som byggs på varandra och felet var i början så det var bara att backa bandet och skruva baklänges :shock:
Jag bannade mig själv lite högt, inte argt, mer uppgivet, då det skulle ta en evinnerlig tid att backa och sen göra om. Vad gör då Vilma? Jo hon reser sig, går fram till mig och ger mig en jätte kram som varar i flera minuter, sen tittar hon på mig rakt i ögonen och ger mig en puss och går sen och sätter sig igen och fortsätter skruva. :heart: :heart: :heart: Jag blev aldelles varm i hjärtat. De sista dagarna är det bara pappa som har gällt. Hon har testat mig på allt och jag har försökt vara den trygga klippan som visar hur det ska vara. Så detta blev extra känslosamt för mig. :heart: :heart: :heart:

Sen var hyllan en hit i hennes rum, hon fixade med sina böcker, djur och bilar hela kvällen lång :D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
mia75

Inlägg av mia75 »

Underbart! Jag får tårar i ögonen.. :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Krümel

Inlägg av Krümel »

Det är ju helt otroligt vad de kan vid den späda åldern om de bara får förtroendet att få prova och vara med! Sååå underbart. Längtar lite, lite faktiskt tills skruttan är så gammal men hon är skön nu med.

Funderar lite på om alla 20 månaders barnaboksbarn är så förståndiga eller finns det de som är lite mer, vad ska man säga, omedvetna kanske?
Min dotters kusin som är 18 månader visar inte så förståndiga tendenser men jag tror att han skulle kunna det med "träning". Vi "jobbade" lite tillsammans under julhelgen men det märktes att han var klart ovan :roll:
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Sarika

Inlägg av Sarika »

"Funderar lite på om alla 20 månaders barnaboksbarn är så förståndiga eller finns det de som är lite mer, vad ska man säga, omedvetna kanske?"

Vet inte Krumel, men min erfarenhet är att barnaboksbarn överlag är lite mer förståndiga om man nu kan använda ett sådant ord?! Men de får ju vara med och hjälpa till, bli behövda, utforska och stöter inte på några förmaningar så jag tror att det hjälper till att utvecklas. Men det är bara vad jag tror.
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Du tror så rätt, Sarika :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"