Hur länge behåller man dagsluren?

Skriv svar
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Hur länge behåller man dagsluren?

Inlägg av Manfred10 »

Hello!
Storebror är 2 år och 2 månader snart.... senaste dagarna har middagsluren krånglat MYCKET!!! Han har fram tills nu sovit 1,5 h. Somnar oftast snabbt men kan oxå ligga och prata i 15 minuter. Men nu har pratet övergått till olika monsterläten, kravel runt i sängen kasta ut kudde och täcke, ibland klättra ur sängen och i värsta fall klättra ner till lillebror som blir vansinnig när han blir väckt ur sin skönhetssömn. Natten är 12 h, brukar funka klockrent med läggning och bröderna sover i samma rum.

Han får aldrig sova på övertid även om han somnar sent... Nu har jag tagit upp honom ur sängen efter 45-60 minuters prat....

:idea: Han kan gärna få ligga kvar i sängen, han är inte arg, men jag vill inte att lillebror ska bli störd, vilket han till slut blir när monsterlätena blir för häftiga eller om storebror kommer på att han ska hoppa ner till lillebror i sängen...
:idea: Lyssna på saga?
:idea: Lillebror väck 14.00 är det ett alternativ att lägga storebror i 45 minuter då? När han är själv i rummet?
:idea: Dela på bröderna vid sovning? (vill jag helst inte)
Deras rum ligger på övervåningen så jag hör inte alltid när han hoppar ur sängen (och det händer heller inte så ofta...) bör jag sitta på vakt utanför? men "hopp ur sängen" är egentligen inte problemet utan att han inte somnar!

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hur länge behåller man dagsluren?

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

jag personligen hade nog delat på dem eller haft en sagavila i typ 60 min .Sover man så sover man. Många slutar ju sova, men behöver lik väl sin vila lång tid till. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Hur länge behåller man dagsluren?

Inlägg av Manfred10 »

kanske ska dela på dem dagtid.... får mörklägga gästrummet!

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"