Nyårsafton

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jenny K

Nyårsafton

Inlägg av Jenny K »

Tänkte bara höra mig för hur ni tänker göra för att få de små att ej vakna då klockan slår tolv i morrn.

Vår lilla Kevin är ganska lättväckt och har vaknat de senaste kvällarna då folk smällt raketer och blivit rädd, men hur ska det då bli i morrn då det kommer bli ett rejält smällande :?: :shock:

Någon som kan bidra med lite tips :?: :!:
* Herr Kevin 4 år
*Startade shn 31 maj-04
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Jag frågade faktiskt Anna om hur hon har gjort på nyårsaftnarna och hon sa att hon alltid väckt ungarna och låtit dem ta del av firandet vid tolvslaget. Och sen nattat om dem som om det var det självklaraste i världen :!: Om SDaga vaknar imrogon så kommer jag att få henne glad i sängen och ta upp henne helt enkelt! Så får hon utnyttja lite marginalkvartar i övermorgon bara. :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ha radion på som ganska högt bakgrundsbabbel strax intill rummet - då har de mina inte vaknat i alla fall 8) ! Funkar även på skotträdda hundar :roll: ....
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Hur gick det för er?

Vi följde Mammut Marias råd och hade hög musik faktiskt (men ändå) i rummet bredvid, och det funkade jättebra! Vet inte om hon ksulle vaknat annars heller men varför chansa! Hon sov genom en held del fyrverkerier, men sen smällde en jättebomb precis utanför hennes fönster och då vaknade hopn med ett ryck och blev nog lite fundersam!

När jag kom in (hade babyvakten med ut) så var musiken jättetyst plötsligt, kanske därför hon vaknat? I alla fall så somnade hon om efter några ramsor mitt i värsta smällandet utanför :!: :shock: Jag blev jätteförvånad :oops: , har kanske inte så mycket förtroende ändå... :oops: Medans "Sagopappan" :lol: sa att han inte hade trott något annat :!: :lol:

Sen sov hon hela långa natten! :D
Fler rapporter?
Isolde

Inlägg av Isolde »

:) Frida struntade fullkomligt att det smällde och hade sig. Jag tittade till henne två gånger (d.v.s. stack huvudet in genom dörrspringan), men hon rörde sig inte ens när det pangade till som attan. För övrigt var det tyst i huset eftersom vi alla stod utanför och skålade.

I soffan i rummet bredvid Frida låg för övrigt en femåring och sov lika gott under smällandet. :lol:
Dotter Frida ?r f?dd 13/10 2004
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn :lol:)
LillaMy
Kontakt:

Inlägg av LillaMy »

Jonna sa inte ett pip på hela kvällen, utom det sedvanliga hostandet hon dragits med länge nu. Och här smällde det ordentligt vill jag lova! Hela kvällen och halva natten höll de på.
Lena

Inlägg av Lena »

Tjena! Vi var på fest och nattade tösen som vanligt kl 20.30 i medhavd barnvagn. Hon sov fint trots en hel del tjo och tjim från lekgalna festdeltagare. Strax före tolvslaget tyckte sambon att vi kunde ta henne med ut sovandes i vagnen :!: :!: Först höll jag på att gå i taket av denna idé, men sen beslöt jag mig för att ha förtroende för såväl sambo som dotter så vi la en extra filt över henne och rullade ut på gatan (efter att såklart ha kollat att inte grannarna där körde värsta raketfirandet). Vi höll oss på avstånd från övrigt folk och på sambons förslag pratade vi lugnt och glatt hela tiden för att hon skulle höra våra röster ifall hon skulle vakna till. Tösen sov som en stock och rörde inte en fena under hela tiden (jag hade nog blicken nästan lika mkt ner i vagnen som upp i himlen) :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Vår Filip sov helt otroligt nog trots ett (enligt mig :oops: ) mycket högljudt "fyrverkeriandet". Jag tänkte han kommer DEFINITIVT att vakna, men ICKE :D !

OM han hade vaknat och inte somnat om, hade vi bestämt att vi skulle ta upp honom och sedan när allt var över, lägga honom igen, men det behövdes alltså inte.

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"