Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Linda Vega - kul att "se" dig igen! :D

Lilloppans mamma: Visst är en gång bättre än ingen gång! Men denna vecka kanske det blir 2...? :wink:

Tilda: Det blev influensa med 40,4 graders feber på Clara av "spysjukan" :shock: Själv är jag pigg och helt igång igen!
Du presterar fint som alltid Tilda! =D>

Ja, det ska bli intressant att träffa en PT! Det var i oktober jag började känna att det barkade åt skogen...Det var även då jag svängde på träningen och började med att byta ut 2 av de 4-5 passen/vecka mot intensiva intervallpass. Hoppades på förändring. Det har jag ju kört sedan dess, så det är ju ganska länge nu tycker jag! Men inget händer ju! Därför vill jag ha någon som pekar ut vad jag kan göra för fel. Kanske ge mig ett träningsprogram rent av. Jag vet inte vad jag egentligen ska förvänta mig, men hoppas inte hon säger att jag ska äta lightprodukter för det vill jag INTE! :shock: Jag tänker ha med min träningsdagbok så vi kan gå igenom den. Jag kanske inte kör tillräckligt hårt i intervallerna? Fast jag tar i så svetten verkligen forsar!

Sarisparis: Jag kommer absolut berätta vad hon sa och hur det gick på söndag! Men det är inte säkert att jag får ett träningsschema direkt, vet inte alls hur sån´t här funkar!

Sofiapia: Bra vecka för dig! :thumbsup:

Fauve: Men fy så hemskt det låter :shock: För er båda! Bra att det verkar vända nu!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Jag fortsätter med mina promenader och friskispass.

Men nu ni har jag minsann investerat i en riktig barnvagn med multifunktioner! Givetvis får bägge grabbarna plats och vi har både varit ute på skidturer med vagnen och jag har varit ute på TVÅ LÖPRUNDOR och vanliga promenader förstås! :shock: Efter rundan idag blev det lite styrka och RIKTIGA armhävningar. :wink: När det blir bart kopplar jag den efter cykeln! Bara att hoppas att denna nyvunna inspiration håller i sig länge. 8)

Det är ju såååå skönt när man har gjort dagens träningspass, men ack så lätt att komma på nåt annat viktigt att göra först........ :roll:

Kram på er!

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Det blev nästan en hel vecka på sjukhus med lunginflammation. Någon träning har det inte varit tal om, jag orkar ingenting än. Kroppen är helt slut medan hjärnan arbetar för högtryck, frustrerande.

I morgon tänkte jag ge mig av för att boxas, spännande.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Usch Susan vad jobbigt :(
Ta det försiktigt med träningen bara. Min syster hade lunginflammation och fick ett bakslag efter ha tränat. Det är inte att leka med.

Denna vecka blev det fyra pass
må: styrka ök
tis: styrka nk
tor: tabataintervaller på crossen. Orkade 1.5 omgång ( totalt 15 min)
lör: premiärlöpning ute, 5 km

Det gick SÅÅÅ lätt idag, kändes som att jag flög fram, men vid tre km tog det tvärstopp :shock: Tog mig hem, men betydligt långsammare. Jag är ju en löpartjej och kommer att springa 1-2 ggr/veckan under barmarkssäsongen.
Skillnaden mot föregånde år är att jag kompletterar träningen med styrka. April kommer ha fokus på cardio dock.

anna: spännande med PT. Rapportera

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fauve

Inlägg av Fauve »

Hej!
Oj Susan, vad hemskt. :( Ta det lugnt på boxen. :)

Fyra pass den här veckan:
Mån: armhävningar + rygg
Tis: armhävningar + mage
Ons: Kung Fu hemma
Fre: långpromenad + Kung Fu på klubben. Eller salsa-träning på klubben, det var tydligen dansträning ist för att hitta vår smidighet :D Kul
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Susan D: stackars stackars dig! :cry: Jag som själv haft lunginflammation vet hur TOTALT urlakad man blir!! Ta det lugnt med träning så du inte får bakslag som LindaVega säger!!

LindaVega! BRA träningsvecka! :D

Fauve: Samma till dig! :D

Min vecka blev 5 pass:
Mån: Motionscykel 45 min + 10 min box
Tis: Intervallpass motionscykel 20 min + 10 min box
Ons: Joggade 30 min + 10 min box
Lör: 6 km promenad i bra tempo
Sön: Poweryoga 45 min

Ja, så var det PT-rapport för er som undrar hur det gick! :D
De delade upp det i 2 halvtimmar. Den första var alltså i fredags. Då gick vi igenom vad jag tränar nu, och lite kostprat. Jag ska även göra en "Matdagbok" 1 helgdag + 2 vardagar som jag ska maila dem.
Nästa träff är på fredag med den andra halvtimmen. Sedan ska de slå sina huvuden ihop och komma med träningsupplägg och kostråd.
Spontant tyckte de att det verkade som jag åt för sällan. Och att jag behöver lägga in mer styrkeövningar. Men vi får se vad de får ihop!

Jag har alltså fått en gigantisk mage :shock: :cry: Det ser allvarligt talat ut som att jag är gravid i 5:e månaden och jag skämtar tyvärr inte :twisted: Precis sådan gravid-mageform...Stor och stinn, uppblåst! Jag kommer inte i några byxor förutom leggings...Magen var t.o.m ivägen när jag gjorde Poweryoga idag! :shock:

kram anna
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Många duktiga denna vecka! Fint jobbat.

SusanD- det låter ju inte alls skoj. Som de andra säger ta det lugnt nu!

anna- klart att det inte är kul att magen känns som en gravidmage. Men nu får du proffshjälp- med lite j*vlar anamma så kommer den att vara borta. Är du laktoskänslig månne?

Nu när det lugnat sig här hemma. ( anställningsintervjuer, men nu är de över och jobb fick jag :mrgreen: ) så har jag hunnit träna mer.
  • Tis- löpning 6 km+15 min crosstrainer+ 10 min sittande cykel
  • Tors-gympa medlepass 55 min+ 7 km löpning
  • Lördag- gympa medelpass 55 min+ 5 km löpning
kramar
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Lilloppans mamma - JÖSSES vilka tuffa pass du kört! :shock: :D
Grattis till jobb! :D

Jag hoppas mycket på proffshjälpen! Inte alls kul att se ut så här... :cry: Jag är inte laktoskänslig vad jag vet! Möjligen på morgnar om jag tar någon mjölkprodukt, då får jag bege mig ganska fort till toan. Vi testade för ett tag sedan med en laktosfri vecka, för det hade en läkare rekommenderat min sambo som fick en allergichock av penicillin :shock: Men det var ingen skillnad då vad jag minns.

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Stackars dig Susan :( Som de andra säger, ta det lugnt nu.
Bra tränat alla ni andra :)
Kul med PT : n anna. Mera styrka för dig skulle jag också ha sagt :wink: . Varför inte prova kettlebells. Både styrka och flås och mycket coreträning, bra för magen. Gör du plankor? Prova en tid att göra plankor dagligen, 10 min. Eller varför inte ta en bodyrockutmaning. Läst på deras sida och fb-sidor om hur mänskor fått fantastiska resultat bara efter några veckor med bodyrock. Och jag har själv fått jättebra resultat av bodyrock träningen. Och ja, äta ska du tillräckligt. Jag äter massor, fast det inte syns på mig. Fasf jag tränar ju endel också. Berätta sen vad du fick för tips nästa fredag.

5 pass :

Ti: jogging 45 min
Ons: bodyrock 20 min
To: bodyrock 20 min
Fre: bodyrock 30 min
Sö: bodyrock 25 min

Mycket bodyrock :D I april blir det mera tung styrka. Bodyrock lämnar jag inte helt så det får bli kanske 1-2 pass i veckan. Men nu ska musklerna få växa :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Härligt jobbat som vanligt Tilda! :D

Kettlebells verkar SÅÅÅ tråkigt och enformigt... :? Jag är inte mycket för styrketräning över huvud taget...Saker som är samma och samma tråkar ut mig...Men måste jag så måste jag...Plankor gör jag ofta som komplement efter t.ex ett joggingpass. Där kan jag absolut köra lite hårdare! Bodyrock har jag ju hittills testat 2 pass, och det kan jag tänka mig att utveckla mera!
Jag tycker jag äter bra i mängd, men de tyckte jag åt för sällan. De ville tydligen ha in ett mellanmål på förmiddagen, men jag är inte alls hungrig då! :shock: Frukost 8.00, sedan äter jag lunch 12.30-13.00, ibland 13.30. Har en dip vid c:a 16.15, då tar jag en kopp thé med grädde, sedan middag 19.00.
De kommer planera för fortsatt 5 pass i veckan, hur de ska planera ska bli mycket spännande att se!

kram anna
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Hoppas att du fâr vara frisk nu Susan, ha inte för brâttom med att komma igâng pâ alla plan. Lugn och fin! 8)

Jag blir sâ imponerad av alla er som verkligen har tänkt igenom hur ni ska ta träna och varför ni gör det ni gör. =D> En dag kanske jag kommer dit med! I nuläget blir jag glad om jag bara gör nâgonting, vad som helst, nâgra dagar i veckan.

Veckan som gick:

mâ: plankor 5x60
ons: armhävningar 5 + 2 (blev sen tvärtrött och fick inte igâng motivationen :? )
sö: jogging ute 45 min (vet ej hur mânga km, mâste se om jag kan mäta pâ nâgot vis) + 3 x 10 armhävningar

Det var SÂ skönt att springa, hade kunnat springa längre, men min joggingkompis sa stopp. Jag är jättenöjd med att ha tagit upp löpningen igen, ska försöka fâ in ett löppass under vardagarna ocksâ, det blir nog större chanser till det nu med sommartiden. Sâ härligt med mera ljus!

Vad spännande med PT, anna, rapportera vidare! "Gravidmage" lâter ju mer som nâgot med kosten än ren träning, men det fâr du säkert bra râd om av sâna som kan sânt där.

Bra jobbat allihopa och stort grattis till jobb, LilloppansMamma! =D>

:heart:
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Kettlebells tråkigt, nääe :) Men allt är ju inte för alla, så är det bara. Men vill man få en fastare kropp är det nog styrketräning i någon form som gäller. Då jag joggade mest, dvs körde mest kondition, så hölls vikten samma men jag var ändå lösare i kroppen. Stor skillnad nu då jag tränar mera styrka. Gått ner i vikt, fast det inte var målet. Men om du gillar bodyrock, gör 4-5 bodyrockpass i veckan en månad. Eller 1-2 intervaller och 2-3 bodyrockpass. Jag lovar, du märker skillnad. Men det gäller att ge allt man orkar på passen, verkligen pressa sig.

Maten. Jag skulle aldig klara mig med 3 mål i dagen. Men där är vi igen olika. Jag äter frukost kl 8 ( mellanmål 10.30 om lunchen blir efter12) - lunch 11.30 ( ibland närmare 13)- mellanmål 15- middag 17.30 - kvällsmål 21. Dricker ca 2 l vatten per dag.
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Kettlebells tråkigt, nääe :) Men allt är ju inte för alla, så är det bara. Men vill man få en fastare kropp är det nog styrketräning i någon form som gäller. Då jag joggade mest, dvs körde mest kondition, så hölls vikten samma men jag var ändå lösare i kroppen. Stor skillnad nu då jag tränar mera styrka. Gått ner i vikt, fast det inte var målet. Men om du gillar bodyrock, gör 4-5 bodyrockpass i veckan en månad. Eller 1-2 intervaller och 2-3 bodyrockpass. Jag lovar, du märker skillnad. Men det gäller att ge allt man orkar på passen, verkligen pressa sig.

Maten. Jag skulle aldig klara mig med 3 mål i dagen. Men där är vi igen olika. Jag äter frukost kl 8 ( mellanmål 10.30 om lunchen blir efter12) - lunch 11.30 ( ibland närmare 13)- mellanmål 15- middag 17.30 - kvällsmål 21. Dricker ca 2 l vatten per dag.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Tilda: exempel på mellanmål?
Vad äter du efter ett bodyrockpass te x?

Själv är jag dålig på att äta mellanmål på jobbet :oops:

Äter frukost 6.30, lunch 11.30, middag 17.30 och sedan efter träning på kvällen ca 20.30. Skulle nog behöva fylla på med ngt under fm.

anna: jag kickstartade kroppen efter sommaren med två strikta veckor. Då gick jag ner 1.9 kg bara genom att utesluta mjölkprodukter (ok med 1/2 dl grädde /cf dag men i övrigt nada) Jag är inte laktoskänslig men min kropp (vikten) mår bäst med så lite mjölk(socker) som möjligt. Allmänt med LCHF så rek att undvika yoghurt, begränsa grädde, cf om man vill gå ner i vikt. Öka på andra fettkällor istället (avokado, kokosfett, fet fisk mm)

Linda

Läste på Olgas blogg angående viktnedgång
1. Kosten
2. Kosten
3. Styrketräning
4. Kondition

Kosten betyder
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

... mycket vad gäller att gå ned i vikt.

Jag märker att jag pendlar i vikt en del beroende på vad jag äter, oavsett träning eller inte. Jag lägger lätt på mig under sommaren med mycket grillning, vin och en glass då och då, även om jag kanske tränar som MEST under sommarhalvåret.

/Linda
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"