Musikmaskin

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
father of sons

Musikmaskin

Inlägg av father of sons »

Hej :D

Undrar om någon har tips på en bra, enkel stereo/cd-spelare till barnarummet.

Så bara... :lol:

:D
J och Å

Inlägg av J och Å »

Åh vad bra initiativ. Vi söker detsamma. Har en gammal radio nu, och på mornarna är det ju mest prat, Karl han vill ju digga.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=326898000

Den här fick killarna i julklapp, jättebilligt!! Om den är bra vet jag inte (än), har inte hunnit koppla in den.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
K-ina

Inlägg av K-ina »

Den har vi också!

Fungerar utmärkt... Jag varnar för såna där "barnsliga" färgglada cd-spelare... Kämpade för att få tag i en billig sådan för något år sedan och så visade det sig att den var batteridriven - bara. MÅNGA batterier krävdes för att spela på den dessutom. Adapter fick införskaffas som var dyrare än själva spelaren. Men då fungerade det tillslut.... Men blev oanvänd så gott som eftersom att den inte var särskilt kul att lyssna på. Dåligt ljud är ordet!

Nu är vi alla nöjda!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
MarieH

Inlägg av MarieH »

Hett tips: kolla att den har repetitionsfunktion (och gärna slumpvis uppspelning). Vi fick en till gumman som inte har detta, och när vi vill spela musik vid läggning eller under ensamleken så får vi springa ner och starta om när CDn är slut... :roll:

/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hej!
Ett annat hett tips är att köpa en som spelar mp3-låtar. Då kan du lägga in MYCKET låtar utan att behöva tänka på repetition :-)
Nu när Emma ligger i en timme har jag en mp3 skiva som spelas och den innehåller 12 skivor med barnlåtar och det skulle få plats mycket mer!

Det är väldigt lätt med hjälp av ett enkelt cd-brännarprogram att skapa mp3 filer av vanliga cd-låtar.
Nu kanske ni alla är fullfjädrade mediaproffs men tänkte ändå tipsa!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"