Efter att ha läst så mycket spännande här inne var jag helt enkelt tvungen att köpa Domans böcker om att lära bebisar räkna och läsa!
Vi börjar med räknandet, jag såg i någon tråd att Hege rekommenderade det och så verkar det enklast. Vi har skrivit ut en massa röda prickar (tusen tack Linda för material!!) med skrivare och jag spenderar nu kvällarna med att laminera dessa. Först var planen att bara stoppa dem i plastfickor, men det blev så sladdrigt och det kändes som att livslängden på korten skulle bli kort. En lamineringsmaskin kostade bara ett par hundralappar och 100 lamineringsfickor gick på 149 tror jag. Inte så blodigt och resultatet blir väldigt fint! Med dubbla papper i varje ficka blir det inte genomskinligt och lite stadigare.
Jag själv har alltid haft lätt för att lära och har tagit mig igenom både grundskola och högskola relativt enkelt. När jag var klar med matteböckerna på lågstadiet brukade jag få börja på nästa årskurs böcker. Ibland tyckte jag dock att det var tråkigt i skolan för att det var för lätt och så tyckte jag att det var orättvist att jag alltid fick göra en massa extrauppgifter när alla andra slapp. Kommer Stella få det likadant när hon blir stor eller till och med värre? Hur hanteras detta i dagens skola? Hur har det gått för Doman-barn i skolan, har de ett försprång gentemot de andra eller slipper de "bara" inlärningssvårigheter?