Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av SusanD »

Hej alla träningsvänner!

Äntligen frisk ger jag mig i kast med årets träning.

Målet är att må bra, slimma till kroppen, förbättra styrkan och konditionen och att ha roligt under tiden.

Två pass i veckan ska jag hinna med, det blir boxning på måndagar och simning på onsdagar som det verkar nu. Emil vill börja träna karate så det ska vi prova på tisdag kväll. Kanske fastnar även jag för det, vi får se.

Veckans pass:
Måndag 75 min boxpass med styrka på FoS

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Oj. Jag glömde visst igår.

Veckans pass:
Måndag: 25 min Aerobics (hur stavar man det egentligen??) framför tv:n

Tisdag: 25 min aerobic framför tv:n + 30 minuters snabb promenad med en vän

Onsdag: 30 minuters snabb promenad, utan vän

Torsdag: 25 min aerobic vid tv:n

fre-sön tränade jag faktiskt inget... orkade inte.

Aktuell vikt: 75kg = -4kg! - men ingen större förändring på måtten.

:heart:
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Hej!

Nu har ni inspirerat mig så mycket att jag också måste hänga på här. :D Efter en graviditet där jag knappt kunde röra mig och en tuff start med en liten bebis som senare blev till en fantastisk tid med samma bebis, känner jag att det är mer än dags att ta tag i träningen.

Mitt mål är ganska enkelt. Jag har garderoben full av fina kläder som jag kunde ha innan jag blev gravid och jag vill komma i dem igen. Det finns dessutom ett måldatum. Den 12 maj knallar jag och sambon till prästen och då vill jag vara snygg. ;) Lite ytligt kan tyckas, men det är ett enkelt och mätbart mål. Positiva bieffekter som att bli starkare, få mindre problem med stel nacke, orka mer och må bättre vet jag kommer med på köpet.

Vägen dit då? Jag körde igång med LCHF lite innan jul, det vet jag fungerar då jag gjort den resan en gång tidigare. Men jag tänker även använda vår klädhängare (en stor och dyr crosstrainer som tar väldigt mycket plats, är väldigt ful och nästan aldrig används) minst tre gånger i veckan. Jag började igår med ett tjugominuters intervallprogram i ett ganska lugnt tempo, nu ska jag inte göra som jag brukar och gå ut alldeles för hårt. Efter detta gjorde jag några plankor tills det kändes som att jag skulle gå av på mitten (tusen tack för inspirationen!). Träningen tänkte jag förlägga till lillans långlur.

Det känns så bra att vara på väg! :D
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Välkommen i gänget SaraMilana, och välkommen tillbaka SusanD! :D

LilloppansMamma - Jag vet inte hur man länkar.. :oops: Och dessutom har jag nog ingen favorit så där. Jag brukar köra den senaste eller så. Men jag håller med om att det är förvirrande där inne till en början. Och jag som inte kan några träningstermer, än mindre på engelska, måste alltid titta igenom videon först. Förra veckan körde jag några pass som var så himla många olika övningar i att jag var tvungen att pausa och kolla videon igen mitt i passet.
Så ta bara ett pass på måfå, titta igenom video, och kör! 8) Sen får man ju modifiera lite efter egna förutsättningar. Jag har ingen utrustning till exempel. Och jag kan knappt göra situps, så det brukar jag byta ut mot planka.

Armhävningsutmaningen vill jag gärna hänga på! Fast 50 vet jag inte om jag ska försöka med, än så länge kan jag inte göra en enda.. :oops: Jag kör på knä-varianten. Men att kunna göra ett par stycken riktiga vid årets slut vore ju toppen.
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det var roligt att du är frisk nu SusanD!! :D

Tilda: Vad DUKTIGA vi är med sockret!! =D>

Acnaib: denna vecka såg betydligt bättre ut du! :wink: Och aerobics stavas precis som du skrev!

Lilloppans mamma: Jag begriper mig inte HELLER på Bodyrock-sidan! :shock: Super-rörig! :roll:

Sophies mor: Längst upp på datorskärmen i en avlång "ruta" står alltid var man är just nu. http://...osv. Om du högerklickar och markerar det, sedan högerklickar du och trycker kopiera. Sedan sätter du markören där du vill lägga länken, högerklickar och trycker klistra in.

Sara Milana: Välkommen även du! :D

Är vi inte OVANLIGT många i år??

Är det någon som skulle vilja hänga på att fasta..? Jag funderar på det... :-k
Det var MÅNGA år sedan, men jag vet att man dels får en skjuts på något kilo, och dels känns det bra att "rena" kroppen.
Jag har nämligen gått upp i vikt de senaste månaderna! :twisted: Jag kan faktiskt inte riktigt förstå det, för jag HAR ju tränat flitigt 4-5 pass/vecka och inte har jag varit slarvig med maten heller tycker jag! Har bott i tights och tunikor senaste tiden, och när jag häromdagen skulle ta på favoritbyxorna GICK det inte!! :shock: :shock: :shock: Omöjligt att få ihop knappen/dragkedjan! :cry: Jag är :evil: :twisted:
Tänkte mig att börja nertrappning en söndag. Fasta mån-fre. Upptrappning lördag. Jag klarar inga andra grönsaksjuicer än möjligen tomat eller morot, i övrigt kommer jag i så fall köra fruktjuicer och örtbuljonger.
Vet inte när det blir, men jag skulle vilja.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Jag hade inte tid att uppdatera i söndags.......... :oops:
Men jag rörde faktiskt på mig alla dagar förra veckan, styrka hemma eller/och promenad/sparktur. :mrgreen:

Samt att jag Boothcampar med Råsmarta Ulrika Hoffer. Så kosten har fått sig en rejäl ändring oxå!

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Och här har det blivit lite ändrade planer vad det gäller träningsupplägget.

Istället för simning på onsdagar blir det karateträning tisdagar och lördagar. Jag och Emil har börjat i en nybörjargrupp och det är ju så otroligt roligt säger jag efter ett ynka pass.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Oj, häftigt med karate Susan! Och vad roligt att göra något tillsammans!

Heja Jenny, jag önskar att jag också rörde på mig var dag! Ja, mer än till lekparken eller bussen då.. :lol:

Anna - Tack för länkningslektionen! Ska testa vid tillfälle. :D

Vi hörs på söndag! :mrgreen:
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Välkommen SaraMilana! och grattis till det stundande bröllopet! :lol:

Kul att vi är några som är på armhävningsutmaningen- antal spelar ju mindre roll. Man ska vara nöjd själv över sin utveckling. Igår när jag körde armhävningar efter spinningpass orkade jag med verklig NÖD och näppe 16 på tå. Den 3 sista gick bara på vilja och så kom Loppan mitt uppe i allt och skulle torka munnen på mig med en våtservett. :shock: Humor på den lilla! :mrgreen:

Karate låter ju häftigt SusanD! Hiaaa! Måste ju onekligen vara bra träning för hela kroppen.

Manfred10- sparktur :?: :wink: Jag har knappt ens sett snö i år, antar att du bor något uppåt i landet. :mrgreen: Boothcampar vad innebär det?

anna- blev ju lite sugen på att fasta. Vi ska ev. köra en sopp-kur här hemma. Hur ser upplägget ut när man fastar? Det ska krävas att man bli lite förbannad och omvandlar det till lite j*vlar anamma- då försvinner de där kilona fortare än fortast ( nästan :mrgreen: )

Bra jobbat Acnaib! :lol:

Så gott folk, jobba på nu i veckan! Pepp!

Kramar
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Lilloppans mamma: Soppkur har syrran kört, jag tyckte det verkade oerhört trist att äta samma soppa en hel vecka!! Det inspirerar inte mig.

Fasta skulle jag göra dels för att få en liten skjuts på de där kilona jag irriterar mig på, och dels för att rensa kroppen!
Jag brukar ta "trappa-ner-dagen" med mycket katrinplommonjuice, soppa, kanske lite naturell yoghurt med bär. Man tar all juice rumstempererad, köper av fin kvalité på hälsohyllan och ser upp för tillsatt socker. "äter" jucen med tesked och luft-tuggar (ja, det lät konstigt! :D )
När fastan sätter igång på riktigt är det bra att starta dagen med en kopp thé. Det ska ju helst vara ört-thé, men de brukar inte vara så goda, så jag hoppas marknaden har utvecklats sedan jag fastade för 10 år sedan eller så...Varannan timme tar man ett glas frukt eller grönsaksjuice juice med sked. Blanda ut med c:a 1/3 vatten. Till lunch och middag äter jag buljong eller värmd tomatjuice. Under dagen dricker man även mycket vatten, helst rustempererat. Är man sugen på att TUGGA kan man i nödfall ta ett tuggumi. Inga mjölkprodukter. Det finns färdiga fastepaket man kan köpa där man är helt säker på att få i sig alla näringsämnen man behöver, men oftast är det någor riktigt vidrig grönsaksjuice i dem. Ja, det är väl i stora drag vad jag kommer ihåg, ska läsa på lite bättre. Men jag minns att jag inte var hungrig i alla fall! Mer avundsjuk på dem som satt runt mig och åt kvällsmat.
kram anna
Bellan

Inlägg av Bellan »

Hej!

Jag kastar mig in i tråden utan att ha läst det ni andra har skrivit :oops: ännu. Jag letar efter tips på tränings/jympa video (eller dvd heter det väl nu) så att jag kan träna hemma framför tv:n eller möjligtvis datorn. För nu ska dom sista mammakilona bort :D Är det någon som har tips skulle jag bli jätte tacksam! Det jag tänker på är i stil med Friskis och svettis-jympa.
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej Bellan och välkommen till oss! :D
Här är en dvd du kan köpa från Ginza aom är jättebra! En blandning av aerobics och pilates - svettigt och mkt koordination: http://www.ginza.se/Product/Product.asp ... ifier=8789
kram anna
Sofias mamma

Inlägg av Sofias mamma »

Lite sen rapport, har dröjt med det eftersom jag inte är så nöjd :wink: .
Bara ett pass förra veckan (Afropowerdance) och plankor 4 av dagarna.

Jaja, kan bara bli bättre :wink: :lol: .
:heart: Storasyster född sept 2006. :heart:
:heart: Lillasyster född mars 2010. :heart:
Irmasmamma

Inlägg av Irmasmamma »

Tjoho!

Får jag också va med här?! Trots att jag just nu bakar småkakor till min syjunta :oops:

Jag har fem kilo kvar ner till min matchvikt som jag hade precis när jag blev gravid....och som jag var så nöjd med att jag fick för mig att göra mig av med alla kläder som inte satt perfekt, och köpa en massa snygga, tajta jeans osv. som jag följdaktligen inte kan ha nu! :evil:
Hur kul är det att gå omkring i gravidbrallor när man inte är gravid?!?! INTE kul kan jag tala om!

Så nu ska här tränas. Funtar på att köpa ett sånt där motionsband som går upp till 12 km/h och börja springa på fyra ggr i veckan. Alltså inte den skrangligaste promenadvarianten upp till 10 km/h, utan en som ska vara lite stabilare. Är det nån som provat?!?
Alternativet är en ihopfällbar motionscykel, (vi har inte så stort hemma...) men den enda jag hittat är från RUSTA! Hur bra kan det vara? Nån som vet?

Sen vill jag bara berätta att i fredags och lördags avstod jag från efterrätt respektive bulle trots TRUG!! Är sjukt stolt :D
Får se hur det går på syjuntan ikväll......

Kram! :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

nHej hopp alla!

Fasta låter ju inte så tokigt i det hänseendet att bli av med ett kilo eller två. MEN har hört mig för och det är inte det klokaste nu när tränar såpass hårt. Nu har flåset vaknat serru! :lol: Så jag hoppar. Men jag peppar gärna!

Välkommen Bellan! Ja, vad är det med dessa kilon som envist hänger sig kvar. :evil: Men nu får vi ordning med på, eller hur? :wink:

Välkommen är ju såklart du också, Irmasmamma! Klart du ska hänka på här. Ne, det låter ju inte kul alls med mammabyxor. De ska väck! :wink: Tyvärr har jag ingen erfarenhet av hemma-löpband. Men man måste ju kunna provspringa tänker jag, i någon affär? Det bör ju vara ganska stabilt för att klara av löpning i 10-12 km/h. Sedan får jag också säga att det var inte dåligt att stå emot sötsaker- med trug. Eloge!

Lycka till nu i veckan och träna duktigt!

Kramar
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"