Hjälp med tvååring

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Gladayoyo

Hjälp med tvååring

Inlägg av Gladayoyo »

Hej,

Vi har en son på två år och en dotter på 4 mån.
Vår son har kurats men sedan tappade vi det totalt.
Nu behöver vi hjälp, tycker jag.
Vår son vaknar och får välling ca två till tre gånger per natt. Hur får man bort detta? Han vaknar liksom arg. Han vill och har aldrig velat, ha kram ,gos el närhet. Han blir så sur om han inte får välling. Bör kanske också nämnas att han både fått ett syskon nyligen, har ngn slags trotsperiod med allt och är sen med talet och därav väldigt frustrerad. Tuff tid helt enkelt, därför vill man inte riktigt bråka på nätterna heller.
Han sover från åtta till sex, halv sju på mornarna, och delar en våningssäng med sin pappa. En bra lösning tycker vi då han alltid varit väldigt pappig.
Han äter kasst hemma men bra på dagis. Ngn som har tips, inte skäll?
Tack på förhand!
Mvh
Johanna
Oliver född 091207. Började kura 25 aug.
LilloppansMamma

Re: Hjälp med tvååring

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej och välkommen till äldre-forumet! :lol:

Tyvärr har jag inga mirakeltips om hur man slutar med välling om natten- förutom att inte ge någon. :shock: :lol:

Jag har arbetat på förskola och fått höra flera gånger att barnen äter bättre där, än vad de gör hemma. Om man får spekulera i varför så tror jag att personalen på fsk inte har några negativa förväntningar på barnens ätande. Barnen äter utan en massa lock och pock. Och om då någon käkar dåligt på lunch så ställer inte någon till med cirkus för det, utan man resonerar som så att barnet inte var mer hungrigt idag på lunch och med all säkerhet äter mer till mellanmål eller middag.

Jag är övertygad om att sonen inte vill bråka med er på nätterna heller, han vill också sova gott. :lol:

:heart: LilloppansMamma
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "