Fråga om dagslurarna

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
KS

Fråga om dagslurarna

Inlägg av KS »

Hej
Jag tänkte börja kura min 7 månaders pojke. Har en fråga om dagslurarna. Eftersom han alltid har sovit lite som han vill på dagarna är jag rädd att han inte kommer att somna de bestämda tiderna på dagarna till att börja med. Om han tex inte somnar på den utsatta tiden på förmiddagen, får han då inte sova alls förrän nästa tidsatta lur?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tar du ledningen, vilket är tanken med kuren, hjälper du honom att sova när han "ska" (efter schemat) så som står beskrivet. Även alltså på dagarna.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mammaT

Inlägg av mammaT »

Hej!!

Vår kille var visserligen yngre när vi kurade , men det var inga problem med att sova på dagarna. Eftersom att det inte blev så mycket sömn den första kurnatten (lite mer nästa natt!) var det snarare så att det var svårt att hålla honom vaken!

Gå ut och promenera när det är dags att sova till tidena har satt sig om det känns lättare än att lägga i sängen.

Jag envisade med att Noah skulle sova alla sina dagslurar i vagnen för jag var rädd att bli fast hemma om han vande sig vid att sova i sängen. Det visade sig efter ett tag med krångel att få till den långa luren, att han behövde sova den i sängen annars sov han bara 45 min.Bara att gilla läget för mig!
Nu, ett halvår senare, sover han 1.5 h i vagnen utan problem.

Lycka till!!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"