Emma är ju 7 månader undrar jag om det i samband med nerdragning av dagsömn även dags att dra ner till 2 lurar? Jag och Nancydrew hade en tråd om detta innan jul och då tänkte jag byta schema i julveckan men skippade det och nu har jag letat lite och läst på för att ändra schema men har ändå lite funderingar kring detta
Som det är nu så sover hon på alla 3 lurar hon har men det tar ett bra tag att somna in, dock aldrig arg eller ledsen. Hon ligger och pratar med sig själv så jag ser det inte som ett problem. Dock har hon nu tre nätter på raken vaknat till vid 6 och pratat och somnat om efter ca 30 minuter..Känner att det är för mycket sömn
Vad tror ni om ett schema som detta?
7-Välling, allt emellan 250-330 ml
7.30-8.30 Ensamlek
9.30 Halv banan, lite fruktpuré
10-12 Sova
12 Lunch, Gröt på 1 dl gryn och fruktpuré
14.45 Mellis, en stor burk fruktpuré eller "hemgjord" puré
15-15.45 Sova
17 Middag, stor burk mat och fruktpuré
18.30 Nattslurk, allt emellan 150-330 ml
Jag undrar också om ni fyller på med ersättning efter varje måltid? Jag gjorde det fram till att hon var dryga 6 månader då aptiten verkligen kom, jättekul.. Nu äter hon som en häst så jag slutade med det
Min undran är helt enkelt, hur ser era dagar ut nu förtiden när det är dags för 14,5 timmars sömn osv...
Kramar till er
Ohhh, glömde nästan. Är det bra/dåligt med smörgåsrån? Jag har fullkornsvarianten och Emma älskar dom. Jag ger henne emellan målen då och då som ett litet snack
Vad kan man ge annars som en liten "muta" emellan målen? Om jag fikar till exempel...Vad ger ni?