Luktande docka

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Luktande docka

Inlägg av Rosine »

Vi har köpt en docka som luktar jätte parfymerad. Köpte den hos Krabat; dockan heter "Bäbis" och är tillverkad i Spanien, mer vet jag inte. Den är en sådan med mjuk kropp och hårda armar, benar och huvud. Det är de hårda delar som luktar jätte stark kokos och jag tycker att det är ganska obehagligt. Jag undrar förstås vad det är för ämne som luktar, men även i fall den är ok så vill jag inte ha denna lukt här i lägenheten. Har skrivit ett mail till Krabat men inte fått något svar. Har ni haft någon erfarenhet av detta? Kanske går den bort när man tvättar dockan?
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Luktande docka

Inlägg av Tetz »

Jag vet inte vilket ämne som luktar, men känner igen det från när jag fick My Little Pony-hästar som barn. Min pappa var allergisk mot den doften (ögon och näsa började rinna :? ) så hästarna fick ligga ute på balkongen i några veckor. Då slutade de lukta. Tror inte det går att tvätta bort, utan att de måste vädras.
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Luktande docka

Inlägg av videunge »

Håller med Tetz. Lillan fick en docka som fullkomligt STINKER vanilj #-o Det enda som hjälpte var att vädra. LÄnge.

lycka till :D
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Re: Luktande docka

Inlägg av Rosine »

Tack för era svar. Vår docka är från Paola Reina, vet jag nu, och hon får alltså tid att vädras medan vi är på julsemestern i två veckor. Men inte längre, tror jag, sedan ska den nog gå tillbaka till affären. Har googlat lite i ämnet och hittat att Corolla dockor luktar (stinker) vanilj, kanske har du en sådan, Videunge? Det finns ju massor med leksaker att köpa, men ibland krävs det ändå mycket tid att hitta något som har bra kvalitet. Har ni kanske tipps på andra dockor, med mjuk kropp alltså och hårda armar och benar?
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Luktande docka

Inlägg av Sofies mor »

Här är fisher prices docka "sweet as me" väldigt populär. Hårda armar och ben, mjuk kropp. Kan inte blunda eller nått sånt, men har riktigt fina ögon. Men den har hår, så den ser ju inte ut som en bebis..
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Re: Luktande docka

Inlägg av Rosine »

Tack för tippsen, Sofies mor! Den behöver inte ser ut som en bebis, så kanske blir det en fisher price docka här med.
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Acnaib
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1237
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 12:40

Re: Luktande docka

Inlägg av Acnaib »

Huja, Ronjas docka hon fick luktade oxå päckel! (hårda armar, ben och huvud - mjuk kropp) "Tyvärr" så råkade den landa i badvattnet en kväll och fick hänga på tork i 2 dagar. Men det tog iaf bort lukten :lol:

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"