I stället för välling

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

I stället för välling

Inlägg av Manfred10 »

Hello!

Har två söner som gillar sin välling morgon och kväll och det är ju så himla praktiskt med flaska! :wink:

MEN, har funderat på hur otroligt mycket vällingpulver de faktiskt får i sina små magar, vi köper storpack på storpack, och det är ju mest mjöl.... :shock: :oops:

Nån som har tips på alternativ? Har läst lite om äggmjölk, men hittat olika recept... Kan man ge det till så små barn som lillebror?

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: I stället för välling

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

bovete välling kanske kan vara något? Jag vet de som gjort välling till lite äldre på grädde, mjölk och äggulor. Men vissa tål ägg bättre än andra. Min son kunde inte äta ägg före 1 år.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: I stället för välling

Inlägg av Manfred10 »

Har testat bovetevällingen! :D Funkar OK! Vill att den ska mätta lika mycket oxå förstås. Man kan ju variera lite så att det inte bara blir industrivälling. :roll:

har du nån erfarenhet av smoothies med havremjölk? Har precis upptäckt den och tycker den är toppen som bas. Är den ok att ge till 6-månaders?

Jenny :mrgreen:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: I stället för välling

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Det tycker jag absolut, det beror ju lite på vad du har i, men allt möjligt går bra utom nötter är min åsikt.

jag gör smoothies till sonen på frysta jordgubbar, banan och sen tillsätter jag äpplejuice och ett par äggulor. Min son diggar inte mjölk och grädde, så jag ersätter det med äggulor, jättegott.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: I stället för välling

Inlägg av blivandemamma »

:D Tror också att man kan ge smoothies utan problem! Dock skall man vara försiktig med jordgubbar till små barn. Inte alls till dem under 6 månader och jag har faktiskt varit försiktig fram tills de varit 1 år.

Bara en tanke :wink:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"