nyårsraketers fråga

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
mamawayne
Inlägg: 178
Blev medlem: mån 27 sep 2010, 18:35
Ort: Stockholm

nyårsraketers fråga

Inlägg av mamawayne »

Hej allihop och Gott nytt år! \:D/
Kom att tänka på det här med raketerna som kommer smälla inatt. Hur ser era erferenheter ut när det gäller nyårsnatten och nattsömnen för era små? Tar ni upp och visar vad det är som smäller eller ramsar ni bara om barnet vaknar? Min gosse är 16 mån så förra nyår var han så liten och då vagnade jag bara. Han kanske inte ens kommer vakna av det, men det kan kännas bra att veta vad man ska göra ifall det händer. Är tacksam för tips och tankar :)
Kram! :heart:
Mamma till Wayne född 10-08-28
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: nyårsraketers fråga

Inlägg av videunge »

Hej :D

När min tjej var 1,5 så vaknade hon överhuvudtaget inte, trots att vi prommenerade hem med vagnen, mitt i smällandet och sen skyfflade över henne till hennes egen säng. En rejäl betryggande ramsa hade hon fått när hon var så liten om hon hade vaknat. Jag hade inte tagit upp en så liten knodd. Men å andra sidan så kan man dra igång vinkelslipen eller betongborren här hemma efter läggdags... :shock: :lol: För en ss är nyår inga problem. :wink: Så bort med alla tankar på att han kommer att vakna tycker jag.

Kram och gott nytt år! :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: nyårsraketers fråga

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Instämmer med ovan. MIn son är nu 5 och har fortfarande aldrig sett 12 slagen, han bara sover igenom allt, inga krussiduller alls. Han sover genom storm, båt problem i natten och allt annat.

Så ta inte ut något i förskott tycker jag. 8) :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mamawayne
Inlägg: 178
Blev medlem: mån 27 sep 2010, 18:35
Ort: Stockholm

Re: nyårsraketers fråga

Inlägg av mamawayne »

Tack videunge och TorsMamma för så snabbt och betryggande svar :heart: Det jagade bort mina orosvargar.
Hehe, det är helt fantastiskt egentligen att barna kan sova så gott trots smällare, vinkelslipar mm :lol: önskar att jag kunde det med :wink:
Ha en trevlig nyårskväll/natt och god fortsättning :D
Mamma till Wayne född 10-08-28
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"