sluta med blöja?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

hallonmbanan
Inlägg: 148
Blev medlem: mån 22 mar 2010, 11:34

Re: sluta med blöja?

Inlägg av hallonmbanan »

Jag har också funderat på det men vet inte om det är shyst mot henne och bara prova i 3 dagar och sen sätta på blöja igen. Jag vet ju inte hur länge det bör ta innan hon säger till. Hon tycker uppenbart är jätte jobbigt att kissa på sig men verkar inte fatta när kisset kommer.
Plus att idag har jag haft den mest gnälliga tjejen hemma, hon som aldrig gnäller annars :(
Så hur länge bör man försöka?
Blir så ledsen på mig själv att jag inte vet vad jag skall göra :cry: Jag vill ju vara start inför henne......
Storasyster Slutet av Feb 2010, Lillasyster Slutet av Apr 2013
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: sluta med blöja?

Inlägg av TorsMamma »

Lyssna på dig själv. Du avgör hur länge du tänker fortsätta. Men känner hon inget själv, ge henne befrielsen. Just nu verkar det ju kosta mer än det smakar för er alla.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: sluta med blöja?

Inlägg av helamig »

Hej!

Vi tog bort blöjan som du och min dotter reagerade som din. Tillslut efter några veckor (kanske 3) satte vi på blöjan igen för hon blev bara ledsen. Nu går hon utan blöja på morgonen men säger aldrig till utan det kommer där det kommer. Jag bara torkar upp ibland hjälper hon till om hon vill. Jag tror inte min dotter är redo helt enkelt. Det blir spännande och skönt när det kommer. Det verkar ju vara så himla olika det där. Vissa har intresset och andra inte..
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"