Nu är det äntligen dags!På tors kör vi igång, känns spännande men väldigt behövligt. Har laddat nu läsning och med mera mat till lillkillen. Tro du inte att han har gått och blivit förkyld, precis som det står, supersnorig men det ska inte hindra-desto mer sömn behöver han ju!
Tänkte kolla vad ni tycker om schemat..är fortfarande lite osäker om jag ska lägga den längre luren inne samtidigt som jag/han tycker att det är väldigt skönt att sova ute under alla lurer...men jag tror vi kör den långa luren inne, speciellt då vi inte har så stor vagn(mer långsmal)
7.00 Glad morgon Vällning/ersättning-brukar även få lite mosad banan
9.00 Sova 45min
9.45 Vakna gröt/fruktjucie
12.30 Sova 1,5 min
14.00 Vakna-Snart mer fast föda/nu ersättning + smakportion av det
16.00 Sova 45 min
16.45 Vakna Välling/ersättning
Bad,skoj,lek,nattslurk
19.00 Glad godnatt!
Vet inte om det blir för länge mellan förmiddagslur och emlur, kanske hellre ska ta den 12.00?Nu får han alltid somna 1,5h efter uppvak på morgonen men jag tror att det ska gå att ha honom vaken till 9..
Jag har ju alltid sagt Godnatt, godnatt sov så gott till honom när han ska sova natt och sov gott lilla vännen, sov så gott på dagen. Går det bra att använda sig av de även fast de inte har använts "rätt"?men det kanske handlar mer som självklarheten till ramsorna och inte vilka ord de är eller har använts i för sammanhang förut?
sen har jag en fundering när man lägger honom ute i vagnen på dagarna. då täcker jag ju för så att det blir riktigt mörkt, och sedan vagna+ramsa första dagen, ska jag bara gå på hur han låter (lyssna)med tanke på att jag inte ser något i vagnen-kanske är meningen!?
Sen på nätterna, brukar ni köra på babyvakt då eller bara lyssna utanför?är det ok med liv och röresle i huset eller ska det gärna vara tyst?
tack för svar