Tack Bluna!
Tack Tetz!
Bemötande varierar ju givetvis fr dag till dag. BM som var så vresig och neggo kanske hade en dålig natt. Och en sån kan ju givetvis dyka upp varsom.
Jag litade på andras omdöme när jag valde sjukhus första gg #-o när jag faktiskt vet bättre. Jag var varit massvis på sjukhus i mitt liv av tusen olika anledningar och jag vet tex att Karolinska Sjkhs är riktigt bra. Har även inside info där att personal trivs med varandra och deras personalomsättning är relativt låg. Medans den är ganska hög på Danderyd tex. Sånt påverkar bemötandet självklart.
Sen tycker jag att KS personal verkar väldigt kunnig. Har möt flertal som varit himla barska MEN de är snabba och det dom gjort har fått mig att känna mig bättre och det är det som räknas för mig. Så jag var ganska säker på att det var dit jag ville denna gg men nu blev jag tveksam. Jag har haft samtal med dem om sen avnavling och deras och min definition skiljer sig.
Har även talat med SÖS och där tyckte de att jag var skvatt galen som ville att navelsträngen skulle sluta pulsera helt på egen hand. (Det kan ta mkt längre än några få min som nu är standard på sjukhusen) Och K-vitamin sprutan kunde de bara skippa om jag skrev under två dokument som klargjorde att jag tog allt ansvar för följderna av detta beslut...
Det låter ju jättefint.jag blev positivt överraskad när personalen faktiskt FRÅGADE om k-vitaminet, istället för att bara ge sprutan
Säg mig Tetz, hur sen blev avnavlingen för er? Minns ni? Fick du krysta ut moderkakan? (Sorry om det blev lite väl ingående här men jag är mkt intresserad av denna fråga...)
Tack allihop för input! Alltid bra att höra andras erfarenheter!
Kram! Luvisen