Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av annawahlgren »

:D Månadens krönika är inne nu. Och jag har mailat och länkat den till dem som verkligen lyssnat på Marina Einarsson (vår energiska infiltratör Humlan86, mm, mm, mm) - inte bara till ProfylaxGruppen utan också till Lars H. Gustafsson, som tagit heder och ära av mig (alla media, alla BVC) utan att någonsin lyfta på luren, oss gamla "kompisar" emellan, och till Margareta Blennow, överdjävul för barnhälsovården, som kallat mig LIVSFARLIG. Allt utifrån Marina Einarssons uppgifter.

Jag inbillar mig inte att den här krönikan eller något annat jag gör eller skriver ska ge mig upprättelse. Och jag behöver ingen heller, så länge som BARNENS kritik lyser med sin frånvaro. Men Marina Einarsson, som nu får stå i rampljuset en liten stund med anonymiteten avlyft, och kappvändaren Lars H, liksom Blennow och hennes gelikar, ska i alla fall ha klart för sig att jag INTE TYSTNAR. Tvärtom går jag vidare i världen på ett sätt som de bara (inte) kan drömma om.

En liten minut eller två kanske de ändå kan sova lite dåligt.

Måste de ändå inte nudda vid tanken på vad DE skulle gjort för att försöka hjälpa lille D och hans föräldrar :?: Hur hade DE löst problemet :?: Med neuroleptika :?: Med bokstavsdiagnos och ty åtföljande, beroendeframkallande amfetamin :?:

Hade de velat de små barnens väl - även om de inte KUNNAT de små barnens väl, eller just därför - hade de sökt samarbete med mig. Som kan, vill, gör och hjälper, i de små (och inte så små) barnens intresse.

De valde Marina Einarssons väg.

Vart leder den :?: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Norahsmamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 418
Blev medlem: ons 06 apr 2011, 21:48

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av Norahsmamma »

Mycket fascinerande hur en del människor kan göra hönor av ingenting (inte ens en fjäder alltså) :shock: :roll:
En massa styrkekramar till dig Anna :heart: :heart: för att du fortsatt ska orka stå upp mot dessa människor!

Kram och värme :heart:
/Norahsmamma
Norah :heart: , född 110123, kurad juli 2011
Almin :heart: , född 160521, SM från start
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av miar70 »

Det går kalla kårar när jag tänker på hur det var här på forumet när humlan härjade, när hon och några till var fullkomlig GALNA i sitt hat - en fruktansvärd period :cry:

Tack Anna för att du inte viker ner dig, inte tystnar, för att du oförtrutet för barnens talan. Du är unik och jag är STOLT och glad över att fått förmånen att lära känna dig.

Jag tänkte på det senast igår, vilken skillnad du faktiskt gör på många plan, inte "bara" vad gäller barns sömn. Du har format hur jag och min familj lever, hur barnen blivit och blir fostrade. Nu när två av barnen blivit vuxna ser jag vilka fina människor de är och hur DE i sin tur kommer att föra din anda vidare när de får barn en dag och blir ännu mer tacksam att jag snubblade över Barnaboken för tjugo år sen och att den och du sen dess har varit stöttepelarna i hur vår familj formats.

Så nån hatisk Marina ska inte få svärta ner allt du gjort för tusen och åter tusen människor. Jag har inbjudit henne förr till ett möte för att diskutera, men nej - det ville hon inte. Om det är något jag kan göra Anna, så lova att säga till.

Varmaste kramen och tack för en viktig krönika :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av annawahlgren »

miar70 skrev:Det går kalla kårar när jag tänker på hur det var här på forumet när humlan härjade, när hon och några till var fullkomlig GALNA i sitt hat - en fruktansvärd period :cry:
:D Ja. Det var fruktansvärt. Folk hoppade av för att stämningen blivit dålig härinne :shock: Det var en formlig infiltration, som om någon släppt en spann kackerlackor över hela forumet - de krälade överallt #-o Och nytillkomna hjälpsökande fick PM fulla med kackerlackor...
miar70 skrev:Jag har inbjudit henne förr till ett möte för att diskutera, men nej - det ville hon inte.
Tack, Mia :heart: Det kan inte finnas någon vackrare, starkare, mer kärleksfull, omutlig vapendragare än du O:)

Nu blir Marina Einarsson diskuterad här, vare sig hon vill eller inte. Hon och hennes METODER:
Norahsmamma skrev:Mycket fascinerande hur en del människor kan göra hönor av ingenting (inte ens en fjäder alltså) :shock: :roll:
Tack för värme och kram, Norahsmamma :heart:

Forumet överlevde attackerna från Marina Einarsson och de andra kackerlacksuppfödarna (hattrådarna på Familjeliv var tusensidiga, när det var som värst!) och för det kan jag inte tacka er alla nog, er alla kära som stått starka, envisats med att tänka själva och hållit er goda nog, och omdömesgilla nog, att bilda er en egen uppfattning om saker och ting.

Jag vet att Marina Einarsson hade som ambition att få forumet nersläckt, vilket stupade på rätten till yttrandefrihet i Sveriges (ännu) demokratiska land. Om nu detta var ett nederlag för henne, kunde man tänka sig - hoppas på - att hon skulle släppa projektet TYSTA ANNA WAHLGREN och fylla sitt liv med annat och mer givande innehåll, som t ex mera tid med, och för, sina barn. Men hon vilar inte på hanen. Att samarbetet med ProfylaxGruppen gick om intet är helt hennes förtjänst. Allt revs upp igen - hon får mig svartlistad varhelst hon släpper sina kackerlackor till lögner.

Utanför forumet, ska jag ödmjukast tillägga.
miar70 skrev:Om det är något jag kan göra Anna, så lova att säga till.
Kära Mia :heart: Du gör ju ingenting annat än GÖR \:D/

Ditt vackra inlägg förlöste en flod av tårar, lyckans tårar och rörelsens, tacksamhetens och tröstens och värmens. Jag kan inte tacka dig nog.
miar70 skrev:Jag tänkte på det senast igår, vilken skillnad du faktiskt gör på många plan, inte "bara" vad gäller barns sömn. Du har format hur jag och min familj lever, hur barnen blivit och blir fostrade. Nu när två av barnen blivit vuxna ser jag vilka fina människor de är och hur DE i sin tur kommer att föra din anda vidare när de får barn en dag och blir ännu mer tacksam att jag snubblade över Barnaboken för tjugo år sen och att den och du sen dess har varit stöttepelarna i hur vår familj formats.
:heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av Elle »

Kära Anna :heart:

Senast imorse vid frukostbordet så pratade vi om dig och vad du hjälpt oss med: Vi kom av en slump in på ämnet bebisar och storebror O frågade om han skrek mycket som bebis. Ja, svarade vi, du fick för lite mat och sömn men sedan lärde vi oss hur vi skulle göra så när lillasyster föddes gick allt bra. O funderade en stund och sade sedan: "Mamma visst är det Vuxen-Anna(han kallar dig det) som lärt er allt om bebisar?" Ja, svarade vi och då sade O: "Hon måste vara bra på att lyssna på bebisar".

Du har en stor plats i vårt liv och nu när sonen blivit 6 år så är Barnaboken verkligen en vän att hålla i handen!

Kramar
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av TorsMamma »

Väl rutet tycker jag! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av Cyan »

Tack Anna, för att du skriver detta!
Jag kunde inte låta blir att googla kombinationen "Marina Einarsson Anna Wahlgren" och fick två träffar:
En grupp på Facebook "Vi som vågar kritisera Sova Hela Natten metoden och BarnaBoken!", flitigt besökt av en viss Marina Einarsson. Gruppens administrator Paula Dahlberg, ligger bakom den andra länken jag fann, ett upprop mot Metros artikel om SHN härom året.
Ska Marina ha "cred" för sin del av hatlobbyn, så ska väl Paula ha sin... ](*,)
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av Tetz »

För egen del känner jag också för att dunka huvudet i väggen, när jag läser om all ledsamhet hon orsakat. Men jag ska, precis som lille D, sova bort den känslan :sleep:

En stor varm söndagskram till dig Anna :heart: Och en till Mia! Jag blir bara mer och mer imponerad av dig ju mer jag läser. Orden lojal och glöd känns iiksom för bleka för att beskriva dig :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av miar70 »

:cry: Åh, nu blir JAG så glad så ögonen tåras. Jätteglad! Både över Annas fina ord och Tetz såklart :heart:

När man lyssnar till sin inre övertygelses röst så finns inget annat sätt. Inte för mig. Det finns saker man (jag...) måste stå upp för och säga, göra för att inte kvävas. Min övertygelse och tacksamhet är alldeles för stark för att jag ska tiga och gå undan. Den vägen finns inte :wink: Och ändå är det jag gjort och gör bara en (ursäkta mig) fis i rymden jämfört med vad Anna gjort och gör. Kan hon så kan baske mig jag med :D :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära, rara Elle :heart: Vad ska jag säga... Det är så stort:
Elle skrev: O funderade en stund och sade sedan: "Mamma visst är det Vuxen-Anna (han kallar dig det) som lärt er allt om bebisar?" Ja, svarade vi och då sade O: "Hon måste vara bra på att lyssna på bebisar".
Längtar efter er alla :-({|= Lilla Sally är ju jämnårig med O, jag har hand om henne två dagar i veckan för att hon ska slippa så långa dagar i "skolan", och hon är ljuvlig, som O. Jag har så klara minnen av hur de båda små - faktiskt - förstod sig på varandra så lätt och rätt i Bleckan. Kloka, lugna, glada, nyfikna, kärleksfulla \:D/
Elle skrev: Du har en stor plats i vårt liv och nu när sonen blivit 6 år så är Barnaboken verkligen en vän att hålla i handen!
Tack, du kära. Men ger du mig sådan ära, ska du nog fördela åtminstone 90% till dig själv :heart: Du är en underbar mamma. Era barn är avundsvärda barn.
Cyan skrev:Ska Marina ha "cred" för sin del av hatlobbyn, så ska väl Paula ha sin...
Härligt att höra ifrån dig! Och TACK - så sant :roll:

Det är märkligt tyst från Marina Einarsson. När hon lyckats omintetgöra mitt samarbete med ProfylaxGruppen, trodde jag hon skulle jubla, eller fira om man säger, på Familjeliv.se. Men jag tittade efter, och där är det märkligt tyst. Varför :?: Är inte Marina Einarsson stolt?

Man kan tycka att jag för femtioelfte gången borde vända andra kinden till. Men det här var lite för mycket - jag gladde mig så åt samarbetet med ProfylaxGruppen, och det gjorde de också. Tills några av deras kursledare hotade med att lämna det p g a Anna Wahlgren sjunkande skeppet... (och gjorde det. Vet inte om de kommit tillbaka.)

Och jag går inte i försvar, jag slåss inte, jag är inte ute efter att bråka och gapa och debattera - det är slut med det. Men näthatet diskuteras ju nu lite varstans. Tidningarna försöker komma tillrätta med de fruktansvärda kommentarer som härjar vilt till varenda artikel, varenda blogg, vartenda ord som skrivs :shock: där näthataren i kraft av sin anonymitet kan låna sig åt precis vad som helst. Och gör det. Oemotsagt och synnerligen oredigerat. Det kan inte fortsätta så. Internet har tagit oss på sängen.

Marina Einarsson är intressant därför att hon - förmodligen utan att själv veta om det - agerar som en klassisk retoriker. Hat har alltid funnits, illvilja och ondska likaså. Personligen har jag bevars ambitionen att försöka FÖRSTÅ allting ("Intet mänskligt må vara mig främmande"). Det är det som gör mig - hm - duktig i samröret med små barn; min vilja och förmåga att förstå dem. Jag raljerar över saken i Mommo: "Lägg en massmördare i mitt knä och jag förstår precis." Så jag grubblar över Marina Einarssons envetna engagemang i min person och livsgärning, som hon vill krossa, med kraften hos droppen som urholkar stenen - och försöker förstå.

Varför :?:

Det är ju inte bara så att Marina Einarsson kräks i största allmänhet över den vidriga Anna Wahlgren, när hon har vägarna förbi, så att säga. Hon lägger ner en enorm energi, massor med tid, tonvis med kraft på att verkligen sabotera, och hon gör det år ut och år in. Och hon lyckas. Som en sann retoriker, modell Cato, som avslutade alla sina tal (i andra ämnen) med orden: "För övrigt anser jag att Kartago ska förstöras." Snart ansåg varenda människa det. Och poff :shock: Kartago förstördes.


Så här, exempelvis, uttryckte sig Marina Einarsson till ProfylaxGruppen:

:arrow: *Historien om pojken som dunkade huvudet är inte samma sak som det du skrev om en förälder som slog sitt barn i vanmakt. Tråden finns bevarad, även om den inte finns på AWs forum, under 26 dagar stod Anna VID SIDAN OM och lät föräldrarna FORTSÄTTA slå sitt barn utan att ingripa, det hoppas jag verkligen att inte du gjorde. Vi har inte ryckt saker ur sitt sammanhang, det finns dokumenterat om och om och om igen.*

:!: "Tråden finns bevarad, även om den inte finns på AWs forum." Det låter alltså som om jag / vi tagit bort den, därför att jag / vi inte står för den, därför att jag / vi fått så mycket "kritik" för den.

Jag vet inte om den finns kvar eller inte, för jag kan inte ens söka bland hundratusentals inlägg. Men Marina Einarsson, som dyker ner varhelst mitt namn dyker upp, länkade denna tråd till UnderbaraClara som hade sagt något snällt om mig på sin blogg (efter att ha kurat och fått korn på Barnaboken), något en kär forumist uppmärksammade mig på. Det var så jag fick hela tråden, per länk, genom Marina Einarsson själv. (Och vips försvann "debatten" från UnderbaraClara, som nu bytt bloggadress.)

Och den tråden, om pojken som på sitt spänningslösande vis dunkade huvudet i väggen i sin våldsamma trötthet, redogör jag alltså för i krönikan utifrån dokumenterade fakta, alltså själva tråden. Jag kunde konstatera, med viss häpnad - herre milde, man vet ju aldrig efter flera år vad man faktiskt kan ha vräkt ur sig - att det inte fanns ett uns av fog för Marina Einarssons vildsinta anklagelser. Gossen hade börjat dunka huvudet i väggen "ett par månader" INNAN hans ömma föräldrar kom till forumet och bad om hjälp (det var bland annat därför de gjorde det). Det var banne mig inte mitt fel. Det var inte SHN-kuren som fick honom att börja dunka huvudet i väggen. Det var inte min hjärtlösa barnmisshandel som låg bakom hans självskadebeteende. Så snart han fick sin goda sömn - började få - försvann ju också dunkandet. Och jag la mig i i högsta grad, från start: "FÖRHINDRA DUNKANDET rakt av, bara." Och talade om hur.

Detta dunkade har valsat runt i Marina Einarssons version till Gud vet hur många instanser. Hon har polisanmält mig x antal gånger. Hon har uppvaktat tidningar, barnläkare, Barnombudsman, BRIS, TV-produktionsbolag, andra tilltänkta föreläsningsarrangörer och nu senast ProfylaxGruppen. Huvuddunkandet står högt på hennes förtalsrepertoar.

Retoriskt är det lysande. Vem orkar kolla? Särskilt som tråden är "borttagen"...

:!: --- "under 26 dagar stod Anna VID SIDAN OM"--- Här är jag plötsligt Anna, inte Anna Wahlgren eller AW. Vi låter därmed som gamla kompisar, eller åtminstone bekanta. Man förstår - eller tror - att Marina Einarsson sitter inne med inside information, eftersom hon yttrar sig så personligt. Hon var nog med, rentav! Hon var säkert med vid spjälsängen och såg på, i egen hög person, hur "Anna" stod vid sidan om samma säng utan att ingripa ("under 26 dagar" :!: ) medan barnet dunkade huvudet i väggen. Hon är ögonvittnet! Hon vet vad hon talar om! Det står i tråden!

:!: --- "och lät föräldrarna FORTSÄTTA slå sitt barn." Genom att betona FORTSÄTTA planterar Marina Einarsson retoriskt en sanning, ett faktum som bygger på en lögn, en lögn som liksom bara glider in - i skuggan av detta FORTSÄTTA: lögnen att föräldrarna slog sitt barn. De 26 dagar hon refererar till ger en ton av vederhäftighet. Det var därför barnet dunkade huvudet i väggen: föräldrarna slog barnet och fortsatte slå, och jag stod bredvid och tittade på, vilket ju i princip är lika illa som om jag slagit barnet själv. I 26 dagar :shock:

Och där har vi den enda fjädern i det som blev en grotesk mastodonthöna: kuren, den lyckosamma kuren, tog 26 dagar. Allt utom det är lögn och rena fabrikationer. Men det framgår inte, om man säger, för den som inte orkar bedriva undersökande journalistik.

Och vem gör det? Inte journalisterna [-X

* * *

Jag fortsätter i morgon. Nu är jag så förbannad :evil: att jag måste stilla mig. Annars kan det hända att jag äntligen och till sist polisanmäler Marina Einarsson (tack, Helen :heart: för upplysningen om att det tillkommit en lag mot personförföljelse) =D>

Missa inte den rafflande fortsättningen, Marina Einarsson :wink: :lol:


:heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag är så tacksam. Ingen ska tro något annat. Jag får dessa ständiga, ljuvliga bekräftelser på att Barnaboken, som nu har 28 år på nacken, betytt - ja, ALLT, för så många, oändligt många föräldrar. "Utan Barnaboken hade jag dött", sa Liza Marklund för tio år sedan, offentligen. Camilla Läckberg har bedyrat gång på gång att utan Barnaboken skulle hon aldrig kunnat skriva sina böcker, som gjort henne till en formlig världssuccé. På bokmässan nu i Göteborg, där jag för första gången hade en egen liten monter, kom människor fram med sådan värme och sa så vackra saker. Det värmde kolossalt, jag var hög som ett hus! Och ni, alla kära forumister, som arbetar här i Barnabokens anda, utan ett uns av ersättning, bara av övertygelse och tro på de små (och inte så små) barnens bästa, ni värmer mitt hjärta dagligen.

Barnaboken skrev sig inte av sig själv.

Den blev en skolbok. Liksom Internationella Sova hela natten. Inom loppet av kort, när jag är död och begraven, kommer de böckerna och deras budskap att leva, tidlösa. Eftersom små barn är tidlösa. Jag är stolt över mitt livsverk och jag får det ständigt bekräftat. Mirr liv har haft en mening. Jag är tacksam. Tro inget annat!

Så varför ska jag då bry mig om Marina Einarsson et consortes?

Jag har försökt att inte göra det. Men jag är en människa av kött och blod. Jag har varit så ledsen, så ledsen, i åratal. För jag förstår inte. Jag förstår verkligen inte.

Jag kan tänka mig att alla små (och inte så små) barn som går till dagis eller skolan med ångesklump i magen känner likadant. De förstår inte vad det är för fel på dem. De mobbas och hetsas och lider. De borde ägna sig åt kunskapsinhämtning och hamnar i stället i den obarmhärtiga djungels lag där mobbaren blir segraren och den mobbade får flytta / byta skola och se sig underkänd, mänskligt underkänd, och för livet.

Jag kan inte flytta. Sverige är det enda land jag har, och jag ville gärna tro att jag hörde hemma här. Jag begär inte kärlek, den underbara kärlek jag får av alla er kära :heart: här på forumet. Varje dag, hela tiden, häpnar jag över den och rörs av lycka över den. VARJE DAG. Och det är sant. Det är inget koketteri.

Men jag vill inte och kan inte riktigt förstå varför mitt livsverk, om än inte min person, inte kan bemötas med vanlig, banal respekt. Jag kan känna mig som en skolunge som får högsta betyg i alla ämnen och sedan går ut på skolgården och får stryk, hat, slag och avsky. För vadå :?: Just därför, förmodar jag. För att jag faktiskt är bra, i bemärkelsen ingen dålig människa.

Hallå, Marina Einarsson! BRA :mrgreen:

Följetongen fortsätter. Jag förundrar mig över tystnaden.


:heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av Luvisen »

Jag har ju "bara" kurat mitt endaste lilla barn och likväl får jag en klump i magen när jag läser hur denna Marina E reducerar föräldrarnas tålmodiga arbete till en enda mening som är en fullkomlig lögn. Jag blir arg. Hur kan man häva ur sig sånt blaj! :evil: Jag kan knappt förstå hur jag då skulle känna om jag var du, Anna. :shock: Kanske så här? :-&

Önskar jag kunde förklara för dig varför denna Marina gör som hon gör men jag förstår inte heller. Alls.

Seriös kritik är ju i alla fall konstruktivt men detta??? Ingen aning. :?:

Det är ju bara osanning, helt makalöst. Bara elakt.

Skickar styrka! Kram! Luvisen :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av cissii »

http://sverigesradio.se/sida/default.as ... ramid=4131

Ingen Marina som lyssnat på det här? Jan-Erik är ju trots allt sömnFORSKARE. Där är det ingen som höjer ögonbrynen för någon som dunkar huvudet.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av cissii »

Sorry Marina och alla andra, klicka på "det konstigaste med karin" till höger på sidan.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Månadens krönika - "Dunka huvudet i väggen"...

Inlägg av Tetz »

Underbart klipp, cissii =D>
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"