Bakslag i samband med dunderförkylning. Hjälp!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Låst
annakarin74
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 29 sep 2011, 19:27

Bakslag i samband med dunderförkylning. Hjälp!

Inlägg av annakarin74 »

Efter att ha fått ett snudd på magiskt svar på kuren som inleddes förra torsdagen har nu lillprinsen fått en ordentlig förkylning kombinerad med ögoninflammation. Nu ikväll har han redan vaknat 2 ggr (och klockan är precis 22...) och varit jätteledsen.

Jag känner inga tvivel vad gäller kuren, men jag är lite osäker på hur jag bör bete mig nu när han inte är helt frisk. Sedan första natten har jag inte varit inne hos honom alls på natten, ramsan har räckt alldeles utmärkt. Nu ikväll gick jag dock in när han hade arbetat upp sig en del, han lugnade sig direkt när jag kom och la händerna på honom, och han blev lugn och sömntung när jag andades djupt. Spelade lite klassiskt utanför hans rum när han fortsatte att gny lite, men först blev han nog lite ställd av musiken.

Om han vaknar nu när han inte är helfrisk, är det ok att jag går in och lägger tillrätta och sen ramsar eller ska jag hålla fast vid enbart ramsa om han inte är ledsen?

Hur länge kan man räkna med att bakslaget håller i sig? Brukar vargtimmen bli ännu kämpigare då? Han vill gärna vakna runt fem, och ofta väcker han sina bröder när han ligger och snackar, och går de då på toa är det ganska kört att få honom att somna igen. Man jag tänker att det är småbekymmer - det ger sig snart om vi envisas lite. Morgonen är kl 6, så han är ju inte långt borta!

Många frågor, hoppas att någon vänlig skäl har tid!

//Karin
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Re: Bakslag i samband med dunderförkylning. Hjälp!

Inlägg av Elle »

Hej Karin!

Jag klistrade in dina frågor i din gamla tråd så håller vi oss i den tråden och stänger denna.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "