Bluna skrev:Så det är ok nu att bara ge mat EN gång? Skulle förenkla tillvaron väldigt känner jag eftersom vi då hinner med utevistelse eller annat göra på ett helt annat sätt. 8)
Helt klart att EN gâng räcker.

När man är sâ stor att man faktiskt ät er Riktig Mat dâ är det verkligen dags att sluta "dutta" med matandet tycker jag. Fördelen med rejäla och rejält utspridda mâl är ju att aptiten blir bättre när det är dags att äta. Jag ser pâ amningen mer som mâltidsdryck när skedmaten väl kommit in i bilden ordentligt och försöker fâ mâltiderna att se ut ungefär som vâra, alltsâ man sitter ner, äter, tackar för maten och gâr över till annat. Maten och matandet tar inte upp större delen av vakentiden.
Bluna skrev:Gröten kära vänner...gröten. Vad göööör man? Hon vill inte ha mer än några få tuggor. Hemlagad gröt gick ännu sämre.

Måste man äta gröt? Eller kan man ha youghurt istället eller annat? Jag kör på och hoppas hon vänjer sig så småningom. Men om allt nu ska hänga på gröten om hon ska kunna sova hela natten eller ej så vet inte jag hur vi ska få till det.
Skippa gröten om det nu gâr troll bâde hos dig och lilla tjejen.

Det finns mycket annat man kan stâ sig ordentligt pâ, kolla in Johanna Vestmans Andra mosboken (som jag köpte nu under mitt Sverigebesök och den är PRECIS sâ bra som Clara Cecilia och alla andra säger

). Glöm inte att fetta upp maten ordentligt bara.
Här i Frankrike finns ingen köpegröt och med mellanbrorsan kom jag mig aldrig för att göra nâgon egen. Men riktig mat till lunch och middag och välling till kvällsslurk gav fina nätter hos oss. Kanske värt testa?
Jag kommer inte riktigt ihâg och hinner inte läsa hela din trâd nu

, men sover lilla tjejen i eget rum? Hos oss har spjälsäng och eget rum (alternativt med storasyskon) varit en nyckel till bättre sovande.
Inte deppa nu, det här löser sig snart! :thumbsup: