Anna Wilsby, ProfylaxGruppen och jag!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
emu

Re: Anna Wilsby, ProfylaxGruppen och jag!

Inlägg av emu »

Hej!
jag har också anmält mig och maken till 16 oktober, lilla tjejen kommer visserligen bara vara 5 månader då men vardagen funkar redan så bra med stöd av Barnabok och forum. Det var trist att höra att de har ställt in resten, mailade arrangören också.

Såg en tråd på Sjalbarn där de var väldigt upprörda över kursen, och visst det de förespråkar är ju på nästan alla plan tvärtemot Annas råd, men varför inte bara låta bli att bry sig? Det finns väldigt mycket på t ex det forumet också som blir helt halsbrytande när det tas ur sitt sammanhang.
Nelly f. 28 maj 2011
LiMa

Inlägg av LiMa »

Anna: Jo, det var ju den 16:e! Hurra! Då ses vi då!
Stolta föräldrar till Kalle 100314 och Simon 130112 - Båda "barnaboksbarn" från start.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

emu skrev: --- vardagen funkar redan så bra med stöd av Barnabok och forum.
Underbart :P :heart: O:) \:D/
emu skrev:Det finns väldigt mycket på t ex det forumet också /sjalbarn/ som blir helt halsbrytande när det tas ur sitt sammanhang.
Och framför allt saknas en frontfigur att angripa, för den nätmobb/hatmobb som nu skulle ligga åt det hållet :roll:

Det skriks högt mot AW, men AW viskar inte ens om alla de f d sjalbarn hon kurat genom åren, eller om alla barnläkar-barn och barnbarn, eller om alla f d AP-barn (en har jag berättat om i en krönika, men givetvis helt integritetsskyddat).

Eller, för den delen, om alla hembesök hon gjort hos familjer där mamma gått på antidepressiva - dubbel dos, tredubbel dos :shock: - därför att det underbara bebislivet aldrig lät sig tröstas och bäras fram utan hamnade käpprätt ner i avgrunden. För ALLA berörda.

:heart: Små barn ska njutas - och njuta själva :heart:
LiMa skrev:Jo, det var ju den 16:e! Hurra! Då ses vi då!
JAAA \:D/

:heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
JW

Inlägg av JW »

Så där, nu är även jag och min syster anmälda till kursen. Ska bli så roligt!

Mvh
Jenny
A - 080425
H - 110409
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:heart: :heart:

:thumbsup:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Anna09 skrev:Kör JÄRNET och visa vem du är i oktober!!!
:D Tack, Anna09 :heart: Men TYVÄRR :( :oops: :( blir det ingenting den 16 oktober heller. I alla fall inte i Profylaxgruppens regi. Förhoppningsvis i min egen däremot [-o<
annawahlgren skrev:Jag fick övertalas att ändå hålla den enstaka kursen 16 oktober, eftersom det var så många anmälda entusiaster till den som vi ju inte fick svika. Och det gick jag med på och ska genomföra med glädje.
Den är borttagen från kursprogrammet - fick jag se själv. Det betyder att inga (fler) kan anmäla sig ens till den 16 oktober. Tar en arrangör ner skylten, så att säga, en månad innan evenemanget, då måste evenemanget anses inställt.

Jag har fått skriva och avsäga mig också den 16 oktober, som bekräftelse på att jag fattat galoppen, om man säger. Jag har bett ProfylaxGruppen maila alla anmälda (som jag hoppas inte hunnit betala) och lämna tydligt återbud samt hänvisa dem till min mailadress, anna.wmp@gmail.com.
LiMa skrev:Vi som hade anmält oss och var så peppade på att gå. Finns det nåågon liten möjlighet att anlita dig på ett rent privat plan Anna? Vi var två par som hade tänkt gå och jag tror att både de och vi skulle kunna tänka oss att bjuda in dig till oss om du skulle kunna tänka dig det. Och om vi har råd förstås...
Kära LiMa :heart: Det gör det absolut! Vi får lösa det här i privat regi :wink: :lol:

:arrow: Jag tänkte vika x antal söndagar från och med den 16 oktober, då jag träffar två par åt gången, antingen hos dem (som du föreslår - tack!) eller i min stockholmslya (där jag håller mina spädbarnsvårdskurser, "Kom rätt från början"). Det skulle definitivt ha sina fördelar också. Med "bara" två föräldrapar åt gången kan vi hålla det på ett mycket mer personligt plan, utifrån just det eller de barnen och frågorna kring dem (vilket jag kommer att be alla ömma förbereda sig för :wink: ).

:arrow: Och ska jag vara på bortaplan, är bara mitt lyxönskemål att jag får ta taxi dit och hem. Råd i övrigt ska du och alla nog ha - jag vet inte vad Profylaxgruppen satte för pris, men av det skulle de ju själva ha hälften, för lokal och administration. Jag blir lugnt betydligt billigare :-({|=
annica72 skrev:Som jag har sett fram emot kursen i oktober. Tänk, att få träffa en människa som betytt så mycket för hur jag agerar, inte bara som mamma utan som människa!
Tack du rara människa, annica72 :heart: Jag hoppas verkligen också att vi får träffas!
emu skrev:jag har också anmält mig och maken till 16 oktober.
Kära emu :heart: Då hoppas jag inerligen du hör av dig till mig (se ovan), så kokar vi ihop lämplig söndag!
JW skrev:Så där, nu är även jag och min syster anmälda till kursen. Ska bli så roligt!
Kära JW och syster :heart: :heart: Se ovan! We fix :thumbsup:

* * *

Jag kan ju inte undanhålla er att en av våra, eller mina, gamla belackare, som surrat här på forumet både länge och väl (och fått x antal varningar av ordföranden) - många av er minns säkert hennes surrande insektssignatur - har försett Anna Wilsby med "väl underbyggd kritik", som det kallas. Jag citerar ett enda exempel, ordagrant:

:arrow: *Historien om pojken som dunkade huvudet - - - Tråden finns bevarad, även om den inte finns på AWs forum. Under 26 dagar stod Anna VID SIDAN OM och lät föräldrarna FORTSÄTTA slå sitt barn utan att ingripa.*

Man måste nästan beundra detta lilla surrande kryp för hennes fantasi! Vilken sagoberätterska hon måtte vara :mrgreen:

* * *

:heart:
annica72

Inlägg av annica72 »

Är det någon som fått meddelande från Profylaxgruppen om att 16/10 är inställt? Det senaste jag hörde därifrån var att de ville ha betalning senast två veckor innan kursen.
:heart: Klara född 2007-03-29 :heart:
:heart: Hanna född 2009-10-05 :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag blev uppringd av Anna Wilsby som inte hade sett mitt mail :shock: där jag bad henne / dem se till att alla anmälda kontaktades med besked och med hänvisning till min mailadress. Jag bad henne då bekräfta, i mitt mail för över en vecka sedan, men som sagt, hon hade missat det och lovade nu - igår - att se till att alla informerades (och i de fall de redan betalt, fick pengarna tillbaka).

Trist historia över hela linjen.

PS Samma dag som jag såg att jag var "bortlyft" från kursprogrammet på Profylaxgruppens hemsida - att man alltså inte ens stod för den 16.10 som ju var tänkt att genomföras trots allt (p g a så pass många anmälda) - stod att läsa följande:

:arrow: *PREMIÄR! Växa Tillammans Baby!
Äntligen en ”på riktigt” kurs för nyblivna föräldrar. Allt om: amning, sömn-, mat-, dag- och nattrutiner. Hur kan vi njuta av spädbarnstiden – inte bara överleva? Hur ska vi överleva som par? Hur ”får” man ett barn som är mer glad än ledsen? Premiär i november 2011.*

Önskar dem bara lycka till. "På riktigt."
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

annawahlgren skrev: :arrow: *PREMIÄR! Växa Tillammans Baby!
Äntligen en ”på riktigt” kurs för nyblivna föräldrar. Allt om: amning, sömn-, mat-, dag- och nattrutiner. Hur kan vi njuta av spädbarnstiden – inte bara överleva? Hur ska vi överleva som par? Hur ”får” man ett barn som är mer glad än ledsen? Premiär i november 2011.*

Men vem skall då hålla i den? Under vilka "Influenser" skall det ske, nu är jag supernyfiken...
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

TorsMamma skrev:Men vem skall då hålla i den? Under vilka "Influenser" skall det ske, nu är jag supernyfiken...
:D Det blir Anna Wilsby själv. Influenserna - att döma av den mailväxling mellan henne och vår gamla välbekanta surrande insekt som jag fått ta del av - är Lars H Gustafsson, Jesper Juul och "egna erfarenheter".

Anna Wilsby brukar - brukade - ju rekommendera Barnaboken och SM för sina blivande föräldrar, men det kan hon ju knappast riktigt helskinnat göra nu :roll:

* * *

En nära medarbetare har nu i dag gått ut med följande mailmeddelande till alla anmälda:

:arrow: "Hej X och X!

Vi behöver tyvärr meddela att kursen med Anna Wahlgren den 16 oktober kommer att ställas in!

Anna Wahlgren erbjuder sig att hålla kursen i egen regi och i ett mindre format med max 4 personer åt gången. Är du intresserad blir Anna jätteglad om du kontaktar henne via mail: anna.wmp@gmail.com. En fördel med att träffas färre åt gången är att ni kan få en ännu mer anpassad kurs som tar hänsyn till just ert barn och er situation.

Vi har ännu inte registrerat att ni har betalt kursen, men om ni har gjort det någon av de senaste dagarna meddela oss, så betalar vi omgående tillbaka pengarna.

Jag är tacksam om ni bekräftar att ni fått detta mail från oss!

Varma hälsningar

XX"

* * *

Blåsippan

Inlägg av Blåsippan »

Men vad spännande! Detta samarbete är ju fantastiskt! Jag har själv använt mig av Wilsbys bok inför min andra förlossning och höll på att inte komma hemifrån då utdrivningsvärkarna startade i vardagsrummet i soffan... effektivt med andra ord... (jag menar ffa att smärtan var så låg i jämförelse med vad den hade varit då jag födde utan Wilsbys bok i huvudet)... sedan Anna på detta! LYCKLIGA de som får allt i ett paket!!! Döp det till drömpaketet är ni snälla! Kram och kärlek till er! :heart:
Dotter född 2008 (SHN Feb-09)
Dotter född 2010 (SM från födseln)
annica72

Inlägg av annica72 »

Blåsippan skrev:Men vad spännande! Detta samarbete är ju fantastiskt! Jag har själv använt mig av Wilsbys bok inför min andra förlossning och höll på att inte komma hemifrån då utdrivningsvärkarna startade i vardagsrummet i soffan... effektivt med andra ord... (jag menar ffa att smärtan var så låg i jämförelse med vad den hade varit då jag födde utan Wilsbys bok i huvudet)... sedan Anna på detta! LYCKLIGA de som får allt i ett paket!!! Döp det till drömpaketet är ni snälla! Kram och kärlek till er! :heart:
Jo, visst hade detta samarbete varit fantastiskt och jag var själv lika lycklig som du och bokade in mig och maken på ett kurstillfälle. Tyvärr kan man se av tråden att Anna Wilsby har tagit bort dessa kurser från utbudet. Ja - det är bäst att du läser i tråden själv... :cry:
:heart: Klara född 2007-03-29 :heart:
:heart: Hanna född 2009-10-05 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"