Hej gosmamman
gosmamman skrev:Nu har vår lilla saga hunnit bli snart 5 månader den 2 oktober! Jösses va fort tiden går!
Ja, de smâ liven växer snabbare än man hinner med.
gosmamman skrev:Vi har börjat med ett mål gröt per dag men inte så mkt mer.
Här tror jag att du har ett ypperligt tillfälle att förbättra nattsömnen utan att vagna en hel massa.

Mata mer! Smâ (STORA

) femmânaders kan vara SÂ mycket mer hungriga än man tror, sâ jag insisterar lite ytterligare pâ att öka den Riktiga Maten. Har du läst i Barnaboken? Skaffa gärna Johanna Vestmans "Andra mosboken" för inspiration, där finns massor med gott till de smâ. Och det är inte svârt. Glöm inte extra smör eller olja, till varje mâl.
gosmamman skrev:Vi funderar nu på att lägga henne i spjälsäng och ev eget rum... är det bäst att göra det samtidigt?
Min erfarenhet är att de smâ sover bättre när de fâr lite mera svängrum, och ännu bättre när de fâr vara ifred för mammaöronen som hör Allt och har en tendens att reagera pâ minsta stânk och stön.

Ja, ta alla förändringar pâ en gâng, med en attityd av total självklarhet. (âh vad härligt, nu ska du fâ sova i SPJÄLSÄNGEN :thumbsup:)
gosmamman skrev:vi funderar på att kura henne när hon är 5 mån, dvs nästnästa helg. (v.40) men v.44 ska jag med familj åka till sommarstugan över långhelgen... är det kanske bättre att ta kurningen efter det då vi kommer vara hemma en längre tid?
Jag är inte alls säker pâ att ni kommer att behöva kura, jag tror att mer mat och avskildhet räcker. Men att kura är ju ett säkert sätt verkligen sätta ramsan, sâ känner ni för det sâ kör pâ det. Jag tror inte att det blir nâgra problem att âka till sommarstugan (sâ länge ni tar Attityden och mörkläggningsattiraljerna med er 8) ) fyra veckor efter kurstart, om sâ vore.
gosmamman skrev:Nu skriver jag på späda barn och små, ska jag flytta över till kurbarn 4-12 mån? Och hur gör jag det i så fall?
Du kan i sâ fall starta en ny trâd inne pâ kurforum och länka till din trâd för den som vill ha bakgrundsinfo.