Svår vid matning ibland?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Oum Laya

Svår vid matning ibland?

Inlägg av Oum Laya »

Hej,

Jag förstår inte beteendet min bebis (2 månader gammal) har ibland när hon matas. Hon får mjölkersättning på flaska och har egentligen aldrig haft problem med det utan dricker lugnt och stilla tills hon är klar. Men senaste veckan / två veckorna har hon två eller tre gånger varje dag börjat skrika när hon äter. Hon är helt normalt hungrig (inte vrålhungrig eftersom vi följer ett visst schema och aldrig missar mattider) och börjar äta utan problem, men redan efter ett par sekunder kan hon börja gråta och skrika. Försöker jag då ta bort flaskan för att lugna henne blir hon ännu mer hysterisk och vill ha tillbaka flaskan, trutar med munnen för att greppa tag om nappen på flaskan igen. Men när hon får tillbaka flaskan igen börjar hon gråta och skrika än en gång. Det kan dröja upp till en halvtimme / 45 minuter innan hon slutar gråta och skrika och istället lugnt blundar och äter klart tills hon somnar. Det handlar vare sig om att hon är trött eller jättehungrig, för hon mår bra när vi börjar äta. Vi har också testat att göra större hål i nappen så mjölken rinner fortare eftersom den rinner rätt sakta, men inte heller det hjälper. Så jag förstår inte alls vad problemet är?
Tetz

Re: Svår vid matning ibland?

Inlägg av Tetz »

Hej! :D

Jag hade absolut först gissat på att maten kommer för långsamt, men om ni har provat att göra större hål så är det ju inte det... :-k

Har du testat ömma järngreppet? :D
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... arngreppet

Och så en tråd om en liten mattrasslare, kanske hittar du något tips där :D
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =40&t=7776
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"