Nu har jag korresponderat lite med Anna själv - hon är verkligen helt fantastisk - vilket engagemang och vilka bra råd! Hon tyckte inte vi direkt "behövde" en workshop för närvarande. Vi fick faktiskt några tips rakt av och tack vara det har faktiskt matningen på direkten börjat funka mycket bättre (väldigt generöst att ge det bara så där - man märker att hon verkligen genuint brinner för detta, inte för att jag trodde något annat men ändå)!
Har dock en fråga till er här i forumet.
Testade igår igen med Dr Brownflaskan och nu så går det faktiskt att
hålla kvar nappen i munnen på henne även fast hon ibland lyckas pilla
ur den ur munnen med tungan i några sekunder (inget skrik eller gråt alls). Men det här är ett stort framsteg, kruxet är bara att det ändå går oootroligt långsamt (40 min
= 20 ml), hon suger liksom inte så mycket och det rinner inte på så
bra. Jag har napp 1, ska jag fortsätta att ha det eller kan jag köpa
en större napp alternativt själv göra hålet en aningen större? Hon är alltså precis 3 månader nu.
Vad säger ni? Ny napp eller kanske störrre hål i nuvarande napp eller något annat tips för att det ska rinna på lite bättre? Jag läste att man ska byta till större napp (napp 2) först när man börjar med välling - stämmer det eller kan jag börja redan nu och i så fall kan jag göra ett större hål själv eller? Vi kör i 99 fall av 100 bröstmjölk i flaskan, någon enstaka gång ersättning men har inte börjat med välling än alltså.