Gott att det går bättre.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#97055
+Ålträning men det gör ni ju redan
kram
Låter som en lysande idé!MamMalin skrev:I natt blir det spjälsäng! Efter att ha bäddat iordning hela vagnen under nattens första föreställning av vändningscirkus och ändå vid väckning hittat lilltjejjen liggandes på plyfa-bottnen i vagnen och med madrassen över sig så behövs det nu en rejälare säng som man inte kan vända uppochner på
Jag tycker att det ser jättebra ut Men. ..5 -6 månaders kan vara i princip omättliga när dom väl fått fart på moset så lägg tillMamMalin skrev: Funderar på mat...pureerna slinker ner lätt, snart är det ett fullt matmål på dagen. Det jag skulle vilja önska är att lilltjejen har mer samma ättider som resten av familjen, dvs:
7.30 Ersättning (frukost för resten av familjen) följt av ensamlek
9 Sova 45min
9.45 Fruktmellis (mellis för resten av familjen)
12 Mat (lunch för resten av familjen)
12.30 Sova 2h
15.30 Gröt (mellis för resten av familjen)
16 Sova 20min
17 Ersättning
(18 middag för resten av familjen)
19 Välling
19.30-7.30 Natt
Vad tycks?
Bra!MamMalin skrev:Har ju glömt att tacka så mycket för fina råd! Jag läste, begrundade och körde igång baraHar behållit ersättningen på menyn för att magen var lite struligt trög trots plommon...men nu funkar den fint!
Både ochMamMalin skrev:Vid frukost (ersättning) är lilltjejen bara lite hungrig men mycket intresserad av ALLT omkring. Är det bättre att ge välling så att hon får lite mer mättnad av den lilla stund hon har tid att äta eller borde vi bjuda gröt och sitta med vid frukostbordet där det händer saker?
Mellis är mellis - en äppelbit räcker om det är så, det är en chans att sätta i sig något om det kniperMamMalin skrev:Förmiddagsmellisen med frukt, lilltjejen är inte alls särskilt intresserad, blir ett pyttemål bara.
Ligger lunchen fortfarande 12.00? Lägg den 11.00 och ge pyttelitet mellis. Är man överhungrig så är det lika svårt att äta som när man är övertrött. Och hon är kanske bådadera? Du kan strunta i påfylling och ge lite mer i efterrätt - typ en mogen väl mosad banan. Bra för sömnen och ger fart i magen.MamMalin skrev:Lunchen (mat) - jättehungrig såklart! Så hungrig att hon knappt orkar sitta i stolen utan det blir lite "skrikigt". Hon jagar upp sig, fäktar med armar, slutar med att hon sitter i knät. Tror inte hon orkar äta sig helt mätt. Tips för matro? Om vi bjuder flaskan efteråt tar hon kanske 30ml...är det ok att strunta i dessa droppar?
Ge gröt +fruktdessert som mellis och sen Riktig Middag med Mängder av Mos. Sen slurk innan natten. Visst kan du ha slurken nära middagen, den ska bara försäkra om att hon är proppmätt.MamMalin skrev:Eftermiddagsmellisen (ersättning) och middagen (gröt) - jättehungrig! Kvällsslurken smakar gott den med. Hur tätt inpå kan man ta kvällslurken? Middag kl 18 och slurk 19 - är det genomförbart? (pga av strul ovan så har det nu blivit middag 17.30 och slurk 19.15)
Jo, lunchen ligger kl12, det är det vi strävar för - just för att alla ska äta tillsammans. Kanske en rejälare frukost kan hjälpa oss till lunch kl12?Ligger lunchen fortfarande 12.00? Lägg den 11.00 och ge pyttelitet mellis. Är man överhungrig så är det lika svårt att äta som när man är övertrött. Och hon är kanske bådadera?
Ja det Kan gå men det viktigaste är ju att hon äter ordentligt och får ordning på det. Kan hon äta 11.30 och äta efterrätt med er?MamMalin skrev: Jo, lunchen ligger kl12, det är det vi strävar för - just för att alla ska äta tillsammans. Kanske en rejälare frukost kan hjälpa oss till lunch kl12?
Blanda 50/50 första dagarna och håll koll på magen. Bara för säkerhets skull. Och ge vatten som måltidsdryck tycker jag. Fyll upp som topping om hon ätit dåligt med en 50/50 blandning tills hon vant sig. (För oss tog det tre dagar att byta helt - hon var HungrigMamMalin skrev: Behövs ingen avvänjning från ersättning eller hur?