För några veckor sen började våran 4-åring komma in till oss vid 5 -5.30 varje morgon, kryper upp o lägger sig men oftast så somnar han inte om. Jag har ju oxå svårt att somna när han ligger där o trummar lite försynt o är pigg. Nåja, det är väl inte så farligt, man får ju ligga kvar o vila i allafall men nu har lill killen oxå börjat vakna vid 5.30! Han sover ju i spjälsäng så han står där o ropar på pappa allt han orkar! (konstigt nog -det är ju jämt jag som vaknar o går upp först!) Ibland sätter han sig o babblar i en kvart men oftast blir han lessen när ingen kommer o börjar grina.
Det finns ju alldeles säkert ett svar här på sidan eller i barnaboken men jag tänkte att det skulle vara enklare att få svar här av nån som vet vad man kan göra!
Förut sov han 19 -07 lägger honom fortfarande 19 o fortfarande är det en till en och en halv timmes middagslur. Har provat att minska ner middagsluren men tror nog han behöver den!
En sista: Hur länge bör en 4-åring sova? som det är nu sover han ju 20 - ca 5.30