Nu behöver vi hjälp! ](*,)
Vår andra son är nu 2, 5 veckor gammal. Han var stor när han kom och jag gick över tiden med 13 dagar. På BB sa de att överburna och stora barn har mer överlevnadssångest än andra barn. Han har alltid ätit mycket och jag har mycket mat att ge.
Efter första vecka började problemen. Han sväljer mycket luft och har svårt att rapa. Detta leder till att han får ont i magen, vrider sig och vill inte äta mer. När vi väl har fått upp en rap lägger jag honom till bröstet igen. Då är det nästan som han är rädd att äta mer. Han skriker när jag lägger honom vid bröstet,"hugger" lite, suger lite, drar sig ifrån och skriker. Han kommer till ro när jag lägger honom mot axeln och buffar honom i rumpan. Det här gör ju att jag tror att han får i sig för lite mat. Han vaknar nämligen efter 45min och skriker. Jag har då gett honom mat och hållt honom vaken 1,5 timmar, enligt SM. Han sover dock inte längre nästa gång... Enda gången som han sover två timmar är när vi är ute och går med vagnen. Jag har tidigare bara känt att detta löser sig själv,(har då sovit två-tre timmar i sträck på natten, vaknat 1 och 4 och 6) men nu har vi haft två nätter där han har vaknat varannan timme fram till fyra för att sedan vakna varje timme och vilja ha mat.
Så vill vi ju inte ha det och lille stackaren är så trött och vi med. Vi har ju även en son till att ta hand om och han är för övrigt mitt i trotsen...
Som sagt är det problem med både maten och sömnen nu och vi vill ordna till det så fort som möjligt.
Jag har ju lite svårt att styra mina bröst, men idag så sprutade det mjölk in i hans mun när han drog sig därifrån och storknade...
Snälla vi behöver komma på rätt spår och det gör vi inte bara med läsning i Barnaboken.
Kramar Catten