Har ni boat in sängen ordentligt? Den kan ju upplevas som ett hav om hon alltid sovit i vagn hittills. Rulla filtar kring kanterna, förkorta sängen genom att lägga i en stor kudde vid fotändan, osv.
Hon sover ju alltså förmiddagsluren i sängen utan problem! Så det är inte sängen i sig som är kruxet utan jag gissar att det är ovanan av att komma till ro på eftermiddagen utan hjälp. Tidigare har hon ju blivit assisterad i och med att vagnen rullat.
Varför gâ in och se om hon bajsat? Klart att hon blir förbannad om du dessutom börjar solfjädra om hon inte bett om hjälp!
Ja alltså, hon skrek ju så hon bad om hjälp. Det händer inte allt för sällan att hon bajsar efter gröten, när hon ska sova, senast någon dag innan och då byter jag blöja. I sängen.
Rätt mörkt räcker inte, tyvärr. KOLsvart ska det vara. Minsta strimma ljus blir lätt superintressant om man râkar vakna där pâ morgonsidan. Är det becksvart sâ är det mycket lättare glida tillbaka in i sömnen.
Nu har jag satt upp sopsäckar, men har man fönstret öppet så kommer det ju in liiite ljus. Får hoppas att det funkar bättre nu iaf.
Som sagt var, hon sover utan problem på förmidaggen och somnar bra. Sova för natten är heller aldrig några problem och hon gnäller aldrig vid läggning eller när hon ska somna. Hon somnar även om själv på nätterna. Så jag tycker att attityden sitter rätt bra och jag går inte in till henne såvida det inte är kris, utan ramsar utanför. Det är ju just eftermiddagsluren, som jag alltid tidigare tagit i vagnen, som visat sig omöjlig i sängen. Så jag funderar:

Ska jag fortsätta att ramsa ihärdigt eller ska jag gå in och solfjädra om hon är ledsen? Så att hon somnar? Hjälpa henne in på rätt bana liksom, bryta den onda cirkeln? Och sen fortsätta med ramsan nästkommande tillfällen? Det verkar ju inte som att hon klarar att komma till ro själv, och ramsan verkar inte vara tillräcklig heller då. Hon försöker komma till ro, det märks, men hon fixar det inte.

Hur mörkt ska det vara i rummet på eftermiddagen egentligen?
Angående schemat, skulle det kunna vara läge nu att lägga om det så att hon sover långluren på em? Det kanske skulle vara enklare för henne att somna då också? Hon sover ju jättebra på fm men hon är ju trött på eftermiddagen och särskilt när hon inte sover alls...stackaren. Känns inte alls bra att hon ska vara så här trött som hon blivit nu de senaste dagarna
Tack för svar!! och sov gott... \:D/