"Crash course" i nattning? (råd till maken)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nancy

"Crash course" i nattning? (råd till maken)

Inlägg av Nancy »

Hej alla,
envis var jag och tyckte det var bäst att ha hand om nattningen själv... :oops:

Tja det straffar sig ju om man tex vill klippa sig och inte är hemma till läggningen.

Maken min är väl insatt i begreppen och verktygen men har aldrig skött det hela på egen hand.
:?: Vad tycker ni är det viktigaste rådet jag skall ge honom inför kvällen :?:
maria1984

Inlägg av maria1984 »

jag tycker attityden är viktigast. jag gjorde samma sak och Christer va så osäker. detkänner barnen med en gång
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, maria1984 :D

Nu är det lite sent, förstås, men mitt bästa råd är Lathunden. Klistrad på näsan :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Nancy

Sovande bebis

Inlägg av Nancy »

Ja, jag har förstått att attityd är väldigt viktigt. Min fru sa till mig strax innan hon gick att Leia faktiskt har somnat varje kväll de senaste 5 månaderna. Det hjälpte mig att känna att lägga henne inte skulle vara en omöjlighet. Det tog två minuter för mig att lägga henne, något som jag tror jag har min fru att tacka för snarare en någon överdriven tro på min egen förträfflighet.
Framförallt eftersom kvällen som lede upp till läggningen var allt annat än rosenskimrande.
Attityden är viktig dygnet runt inte bara när man lägger barnet. Något som jag till min stora besvikelse inte lyckade leva upp till.
Nåja. Nu sover Leia i alla fall så något måste jag ha gjort rätt och jag känner att jag kan ta hand om henne fler gånger
:P
Herr Drew
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack Maria1984 och Anna för erat stöd!
Anna din bok och ditt stöd har verkligen hjälpt oss mycket.
Herr Drew :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jag måste faktiskt ta tillfället i akt att skicka en stor puss till min man som skötte nattandet så bra :heart: Ja, det var ok att han skrev i mitt namn (även om jag tjatar på honom att bli medlem han också, jag tycker att forumet skall könsfördelas lite jämnare :wink: )
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"