Hej igen,
Tack MammutMaria - jag följer nu ditt råd för att känna på hur det känns. Här är status:
Faktisk gjorde jag ett jätteundantag i förrgår kväll när hon vaknade och grät och grät.

Först gick jag in och buffade, men när hon kastade sig hysteriskt runt i sängen och VRÅLADE valde jag att lugna henne mens hon stod upp. Och sen tog jag upp henne och ammade henne

Det har jag ju typ inte gjort vid den tiden sen hon var fyra månader. Och det var verkligen ett undantag. Men efteråt la hon sig igen utan protester och sov hela natten utan ett knyst - den senaste veckorna har hon vaknat till lite och gråtit vid tre, men somnat om igen utan hjälp - och hon vaknade först 5.50 i går morse. Och var på gott humör

Det har inte hänt sen det blev vintertid. Hon pratade och skrattade tom. där inne i mörkret.
Både igår och i dag har jag tagit upp Rebekka innan hon blev riktigt ledsen. Och det känns jättebra. Vad som inte känns bra är att våran dag således börjar när hon vaknar vid ca. kvart över fem (vilket hon gjorde i dag och jag fick inte till en omsomning) - och kommer igång på allvar när jag tar upp henne runt 6.00.
Så vi har fortfarande samma problem. Men resultatet hittills är, att även om hon inte får möjlighet för att sova så länge som hon borde så är hon mycket gladare, ja faktiskt på jättegott humör.

Och det är ju det bästa som finns.
Men det känns ju inte hållbart att hon vaknar så tidigt. Så jag behöver fortfarande råd och vägledning... HJÄLP
Finns det andra som har kämpat med vargtimman så länge - efter att det har funkat innan? Och vad har ni gjort? Det värsta är att jag känner det som att jag inte tar henne på alvar när verktygen inte tar och hon blir så förtvivlad. Och vad gör det med henne på sikt, ja jag vet inte
Jag funderar på att lägga henne senare och senare tills hon sover först vid åtta - för som jag skrivit innan, så vaknar hon ju 6.15 nu
enligt sommartid och innan det blev vintertid, så vaknade hon redan klockan 5.45. Så även om jag lägger henne en timma senare nu, så vaknar hon mer riktigt om man förutsätter att det är för att hennes inre klocka inte har ställt om sig. Hänger ni med? Och vad tror ni om att lägga henne senare

Problemet är ju bara att om hon vaknar samma tid som hon gör nu, så kommer hon ju vara jättetrött för att hon bara har sovit 9 timmar...
Tacksam för all hjälp
Ulrika
Ulrika med Rebekka, född aug. -04. Sov hela natten när hon var 4 månader (vagnade) men har alltid varit en piggelin;-) Särskillt på dagarna.
Liten ny flicka - Josefin - född 11 feb 2008;-)
Bor i Köpenhamn (sen 1990) och Rebekkas och Josefins pappa är dansk.