För det första.. tack för ett fantastiskt informativt forum!
Jag har en fråga som rör min 9 månaders flicka Loa. Det gäller ålning och krypning. Min dotter är nog lite sen i utvecklinegn, vilket jag till stor del beror på att hon har haft obehandlad refluxsjukdom-smärta tom 6,5 mån ålder
Nu till min fråga. Loa kryper inte ännu. Sedan 2 v tillbaka ställer hon sig upp mot allt!! Hon sitter stadigt. Och drar sig/hasar framåt och i allehanda riktningar, i hög fart. Men hon ÅLAR inte korsvis! Vilket gör att jag ej för ro i själen! Vad sjutton skall jag göra? Tror att hon snart kommer börja krypa. Hon liksom paddlar med fötterna, lyfter överkroppen och drar sig framåt.
Är jag för sent ute? Ge upp ålningen? Sedan några dagar tillbaka ålar jag själv på golvet, sedan månader tillbaka har vi inga mattor, mjuka ålvänliga kläder och inga sockar. Men hon har inte kopplat det korsvisa. Och nu har hon ju kommit på ett effektivt eget sätt, tror ni att jag kommer kunna lära henne det korsvisa? Inser ju att i så fall är det bråttom och jag kommer få köpa en del ilska (hon har hett humör
Tacksam för era tankar!!
Anna