Jaha och jag trodde verkligen jag skulle greja det med halvtids jobb kvällar och helger samt ta hand om ruljansen hemma och hålla igång programmen samtidigt men nej det gick åt pipan
Men på gott och ont så tappade jag alla mina extra timmar då företaget inte gick så bra så då fick jag ju mycket timmar till att köra igång istället
Så vi har varit tillbaka i ca 2 veckor med läsningen.
Storasyster: Hennes intresse har blivit enormt, hon vill att vi läser på allt, i tidningen, på tv då det är textat (pappa fick sitta och läsa texten när vi såg Karlsson på taket på youtube).
Alfabetet kunde hon ju redan i våras men nu kämpar hon med att stava saker.
Skriver en hel del på datorn men oftast bara namn.
Lillebror: tja han blir glad i allt jag visar men kryper även upp till datorn och vill att vi skriver saker.
Dock pratar han ännu inte, vilket nog förvånar mig då storasyster sa hela meningar vid 2 års ålder. Jag hoppas mer läsning kan speeda upp det lite för hans frustration är stor. Han säger väl ca 10 saker som tex pappa, mamma, emmy, farfar, ärta, bajs etc.
Det är först nu som jag har fått riktigt bevis på hur mycket snabbare lillebror som snart fyller 2 förstår mycket snabbare än storasyster som snart fyller 4. Han kan man visa nya namn 2-4 gånger sedan har hans inga problem när jag kör en problemlösning men det kan storasyster ha. Hon behöver se det fler gånger.
ja det är härligt att vara tillbaka